המטייל הישראלי שחולץ בארגנטינה: "הבנתי שאם אני מתעלף - אני נופל ומת"

לאחר שנפל ונפצע במהלך טיול בדרום המדינה, חיכה איתן שקד בן ה-23 לחילוץ במשך יממה שלמה. בריאיון לחדשות 13 הוא סיפר: "יכולתי רק לשרוד ולשמור על אופטימיות. אחרי החילוץ התקשרתי לאמא ואמרתי לה 'אני חי'"

זמן צפייה: 08:08

איתן שקד בן ה-23, שחולץ אתמול לאחר שנפל ונפצע בקרחון בדרום ארגנטינה, סיפר הערב (שבת) לחדשות 13 על החוויה הקשה שעבר ועל החילוץ. "כשהייתי לבד חשבתי איך להינצל. לא הצלחתי לעמוד, כל מה שיכולתי לעשות הוא לשרוד ולשמור על אופטימיות".

"אני שמח שאני חי ונושם", סיפר שקד. "החלק המסוכן מאחוריי, יש לי עוד שיקום לא פשוט אבל יהיה בסדר". הוא סיפר כי יצא לטיול יומי ללגונה מוכרת באזור ובדרכו חזרה החליק והידרדר ונפל בערך עשרה מטרים. "הייתי 4-3 שניות באוויר".

Zzcrfi
איתן שקד באלונקה בזמן החילוץ

לאחר שנפל, הוא נפצע והיה צריך לדאוג לעצמו. "דיממתי מהעין עיכלתי את העובדה שאני חי. צעקתי לאנשים והם ראו אותי וקיוויתי שהם יקראו לעזרה". שקד הבין שהוא נמא במקום מסוכן ועליו להגיע לאזור בטוח יותר. "הבנתי שאם אני מתעלף אני נופל ומת ואני חייב להגיע לאזור שהיה מעליי. סחבתי את עצמי לשם וחיכיתי שם".

2puidf
איתן שקד שחולץ בארגנטינה | צילום: אינסטגרם

"היה בערך 5 מעלות בלילה. הייתי לילה שלם ליד נחל קטן שהרטיב אותי וסבלתי מאוד מהקור. הבנתי שהסיכוי היחיד שלי הוא שישימו לב אליי או שבבית יבינו שאני לא זמין. ראיתי אנשים וצעקתי להם ואחד מהם התקשר לחילוץ. אחרי כמה שעות ראיתי מסוק עובר באזור. הגיע צוות חילוץ, הרימו אותי עשרות מטרים על אלונקה וישר למסוק לטיפול נמרץ. התקשרתי לאמא ואמרתי לה 'אני חי, הייתי תקוע בהר'. סדקתי את המרפק, המון מכות יבשות, כמעט איבדתי את העין, שבר באגן. חשוב להישאר חזקים ויהיה בסדר. אני שמח שאני חי, זה מה שחשוב".

חיולץ הישראלי בארגנטינה
חיולץ הישראלי בארגנטינה