אלוף עולם ישראלי בטאקוונדו פראלימפי: "אני האדם הכי מאושר שיש"

אסף יסעור, שאיבד את שתי ידיו לפני חגיגת בר המצווה, זכה באליפות העולם שהתקיימה בטורקיה, לאחר שגבר על יריבו בתוצאה 57:43. לאחר הזכייה: "אני לא מעכל, שמח על הדרך שעשיתי", השר טרופר בירך: "מתנה עבור המדינה"

זמן צפייה: 00:29

אסף יסעור, לוחם טקוואנדו פראלימפי בן 19, זכה הערב (שבת) בתואר אלוף העולם בתחום, לאחר שגבר 57:43 על יריבו בגמר האליפות במשקל של עד 58 קילוגרם. יסעור איבד את שתי ידיו זמן קצר לפני שמלאו לו 13 שנים בתאונה ברמת הגולן.

"אני עדיין לא מעכל, אני שניות אחרי הקרב, הרגע ירדתי מהזירה. עוד לא עליתי לפודיום, עוד רגע נקבל את המדליות", אמר יסעור בהתרגשות, והוסיף: "עברתי 5 קרבות היום, כל אחד היה אתגר בפני עצמו. בחצי הגמר פגשתי את סגן אלוף אירופה ובגמר את אלוף אירופה. אני שמח, אני האדם הכי מאושר שיש. אני שמח על הדרך שעשיתי, על המדליה ועל היום המטורף הזה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-culture-entertainment-champions-league-part-2112112239' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_tpsixz0c' duration='79']

אסף יסעור
אסף יסעור

שר התרבות חילי טרופר בירך את יסעור על ההשיג הגדול, וכתב בטוויטר: "זה לא היה ניחוש פרוע, פשוט משום שכל מי שפוגש את הצעיר המופלא הזה מבין שעבורו השמים הם הגבול. אסף עצמו דוחה כל אפשרות של רחמים כלפיו ולא עסוק במה היה קורה לו לא היה מאבד את ידיו, או בשפה שלו: 'אני לא מרגיש שדפקו אותי, אני מרגיש שנתנו לי מתנה. וגם לייצג את מדינת ישראל זו מתנה עבורי'. הערב אסף שוב הוכיח שהוא מתנה עבור המדינה, והביא מדליית זהב ושירת התקווה באליפות העולם".

נועה שמידע, מנכלי"ת התאחדות הטאקוונדו: ברכות לאסף על ההישג המדהים, אנחנו גאים בו. אסף מסומן בהתאחדות הטאקוונדו כפוטנציאל אדיר למדליות בתחרויות הגדולות, אליפויות העולם ובמשחקים ההפראלימפיים בפאריס. הוא לוחם מוכשר מאוד ואנחנו מאמינים בו, מגיע מלוא הקרדיט לאסף ולמאמן שלו יחיעם שרעבי. אנחנו מודים לועד הפראלימפי על שיתוף פעולה מקצועי ונהדר.