שלושה נוספים מתו מקורונה; בדיקות לכל הדיירים ב"משען"

בת 41 מתה בקפלן, בן 80 נפטר בלניאדו ובת 85 הלכה לעולמה בשערי צדק. מניין המתים עלה ל-113 • אחרי מאבק חדשות 13: נבדקו כל הדייירים ואנשי הצוות במוסד לקשישים שבב"ש, שבו מתו 13 מטופלים

זמן צפייה: 06:47

מגפת הקורונה: אישה בת 41, שסבלה ממחלות רקע, מתה היום (שני) בבית החולים קפלן שברחובות. בכך, עלה מניין המתים מהנגיף ל-113. עד כה, גבר בן 37 הוא הצעיר ביותר שמת מהנגיף. מניין הנדבקים עומד על 11,235.

במקביל, בית החולים שערי צדק דיווח על מטופלת כבת 85 שהלכה לעולמה לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה. היא סבלה ממחלות רקע קשות ומורכבות.

זמן קצר לפני כן, בית החולים לניאדו עדכן על מותו של מטופל כבן 80, אשר חלה בקורונה וסבל ממחלות רקע. מבית החולים נמסר כי "צוות המחלקה איפשר לבתו להכנס לפרידה ברגעיו האחרונים, כשהיא ממוגנת במיגון מלא ומלווה על ידי אשת צוות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מתווה החזרה ללימודים: קבוצות קטנות בחצרות יחד עם למידה מרחוק

קנסות למפגינים נגד אשכנזי, שקרא לבטלם: "הפגנה היא זכות יסוד"

חשוד חדר בלילה לבסיס צה"ל בדרום, דקר שני חיילים – ונמלט

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

בד בבד, לאחר מאבק חדשות 13, כל הדיירים ואנשי הצוות בבית האבות משען שבבאר שבע, שבו מתו 13 מטופלים מהנגיף, עברו היום בדיקות קורונה.

בתוך כך, בבני ברק עולות תלונות על כך שהסגר על העיר נמשך מזה 12 יום וחל העיר כולה, בעוד הסגר על ירושלים הוא לפי לפי שכונות נגועות. יתרה מזאת, הסגר בבני ברק חל על כל העיר, למרות שיש פער בין אזורים נגועים לכאלו שפחות, ואף יש שכונות שפחות נגועות מערים אחרות שאין בהם סגר.

עוד עולה מהתלונות כי התנועה בגלל התנועה החופשית בתוך העיר, עלולים להיות מקרי הדבקה רבים יותר. כמו כן, לפי שעה אין צפי לסיום הסגר על העיר, בזמן ששר הפנים אריה דרעי מופקד על הטיפול בעיר והוא טוען כי "נשקול הקלה" בסגר.

חברת קדישא בחליפות נגד הדבקה בקורונה
חברת קדישא בחליפות נגד הדבקה בקורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי מספר מניין הנדבקים בקורונה בישראל טיפס ל-11,235 בני אדם. מתוך החולים, 181 במצב קשה, ובהם 133 מונשמים, 168 במצב בינוני ו-9,087 קל. 1,689 מהישראלים שלקו במחלה החלימו ושוחררו מאשפוז בבתי החולים. עוד נמסר מהמשרד כי ב-24 השעות האחרונות בוצעו 7,680 בדיקות לנגיף.

הלילה הלכו לעולמם ארבעה קשישים - בת 80 נפטרה בבית החולים פוריה בטבריה, והפכה לקורבן ה-12 מבית האבות "יוקרה" ביבנאל. בן 78 שסבל ממחלות רקע רבות ומורכבות הלך לעולמו בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים והפך לקורבן החמישי מבית האבות "נופים" בעיר. בכך מספר המתים שהיו דיירים בבתי אבות עלה ל-41 קשישים. בנוסף, בת 96 ובת 81, שאושפזו בבית החולים איכילוב שבתל אביב הלכו לעולמן, לאחר שנדבקו בנגיף. מבית החולים נמסר כי שתיהן סבלו ממחלות רקע.