משרד הבריאות מעדכן: שינוי בהגדרת נוהל המחלימים מקורונה

לפי הכללים החדשים, חולה קל או בינוני יוגדר מחלים 10 ימים לאחר הבדיקה החיובית, בתנאי ששלושת האחרונים היו ללא תסמינים. חולה קשה או דייר בבית אבות ייחשב למחלים 20 ימים אחרי הבדיקה

זמן צפייה: 01:18

משרד הבריאות עדכן היום (שני) על כללים חדשים הקובעים מתי חולה קורונה מוגדר מחלים. על פי הנוהל החדש, חולה מאומת במצב קל או בינוני יוגדר מחלים כאשר עברו לכל הפחות עשרה ימים מביצוע הבדיקה, ובתנאי ששלושת הימים האחרונים היו ללא תסמינים. אין צורך בבדיקת החלמה.

חולה מאומת במצב קשה  דייר בבית אבות או מטופל דיאליזה יוגדר מחלים כאשר עברו לכל הפחות 20 ימים מהיום הקובע, ובתנאי ששלושת הימים האחרונים הם ללא תסמינים.

חולים בעלי דיכוי חיסוני משמעותי יוגדרו מחלימים כאשר יתקבלו שתי תוצאות PCR שליליות רצופות בהפרש של לפחות 24 שעות, כאשר הבדיקה הראשונה תילקח לאחר לפחות 20 ימים מיום הבדיקה הראשונה, ובתנאי ששלושת הימים האחרונים הם ללא תסמינים המונעים הגדרת החלמה.

עוד בחדשות 13:

1,618 נבדקים אובחנו אתמול בקורונה; שיעור החיוביים – 7.7%

גרוטו: הגנים ייפתחו ביום ראשון – כיתות א'-ד' אחרי שבועיים

"לא ידענו מה זה הנגיף הזה": פגישת המחזור של "אוניית הקורונה"

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

בנוסף הוחלט לבטל את החובה לבצע בדיקות PCR להחלמת עובדים במוסדות בריאות.

מי שנמצאו לו נוגדנים בבדיקות סרולוגיות ייחשב כמחלים מהנגיף, כלומר כאשר הוא בא במגע עם חולה מאומת או חוזר מעיר אדומה ארצה - הוא לא נדרש לבידוד. בדיקות סרולוגיות ניתנות לבני ביתם של חולים מאומתים ודיירים בבתי אבות.

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 1,618 נדבקים חדשים בקורונה. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-51,855, מתוכם 837 במצב קשה, בהם 243 מונשמים ו-282 במצב בינוני. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-1,993, כאשר יותר מ-238 אלף ישראלים כבר החלימו. כמו כן, אתמול בוצעו קרוב ל-23 אלף בדיקות, מתוכן שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 7.7%, עלייה של 0.4% משלשום.

על פי נתוני המשרד, מספר החולים הפעילים הגבוה ביותר נמצא בירושלים, שם אובחנו 5,956 נדבקים. לאחר מכן, בני ברק עם 4,694 חולים פעילים ואז מודיעין עילית עם 2,309. תל אביב נמצאת רק במקום החמישי עם 1,824 חולים, כשאשדוד עדיין עם מספר גובה יותר, כשבה אובחנו 1,950 חולים פעילים.