מחקר: זיהום אוויר יקצר את תוחלת החיים של מיליונים בהודו

לפי הממצאים, שפרסמו חוקרים מאוניברסיטת שיקגו, תוחלת החיים של 40% מההודים עלולה לרדת ביותר מ-9 שנים. דוח נוסף מצא: גם אירועי קור קיצוניים הם תוצאה של משבר האקלים

זיהום האוויר החמור בניו דלהי, בירת הודו
זיהום האוויר החמור בניו דלהי, בירת הודו | צילום: רויטרס

קבוצת חוקרים אמריקנית מאוניברסיטת שיקגו מצאה במחקר, שהתפרסם ביום רביעי, כי תוחלת חייהם של 4-% מתושבי הודו עלולה להתקצר בתשע שנים או יותר. לפי המחקר, מעל 480 מיליון בני אדם, החיים באזורים של מרכז, מזרח וצפון הודו, כולל בניו-דלהי, סובלים מרמות גבוהות של זיהום שמביאות לקיצור תוחלת חייהם.

במחקר נכתב כי, "רמות זיהום האוויר הגבוהות מהודו מתרחבות גיאוגרפית עם הזמן - באופן מדאיג". כדוגמה, מוין במחקר כי גם בחלקים אחרים של הודו נמדדו רמות זיהום אוויר גבוהות במיוחד אשר כנראה מקורן באזורים המאוכלסים יותר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"לא היה פער בהוראות הפתיחה באש": תחקיר מותו של בראל שמואלי

ארה"ב: 46 אנשים נהרגו בחוף המזרחי בעקבות נזקי הסופה "איידה"

סוריה: דיווחים על תקיפה ליד דמשק, הדי פיצוצים נשמעו בגוש דן

זיהום אוויר בטהרן
זיהום אוויר בטהרן | צילום: רויטרס

בשנת 2020 ניו דלהי הייתה עיר הבירה המזוהמת ביותר בעולם בשנה השלישית ברצף, לפי חברת IQAir, השוויצרית. החברה מודדת איכות אוויר בעולם לפי ריכוז חלקיקים מזהמים הנקראים PM2.5.

בתוך כך, דוח אמריקני אחר, שפורסם במגזין Science הנחשב, גורס כי מעבר להחמרה של גלי החום וההוריקנים, שנמצא כי היא קשורה למשבר האקלים, כעת גם נמצא כי גם אירועי קור קיצוני נגרמים כתוצאה ממשבר האקלים.

מדענים חיפשו במשך זמן רב הקשר בין אירועי קור קיצוני כמו כמות שלג חריגה או גלי קור, לבין ההתחממות הגלובלית. הדוח החדש שופך מעט אור על הנושא. החוקרים טענו בדוח, כי השינויים בקוטב הצפוני מגבירים את הסיכוי לכך שרוחות חזקות בקוטב הצפוני, הנקראות "מערבולת פולארית", יתרחבו ויגיעו דרומה יותר אל אירופה וארצות הברית ויגרמו לאירועי קור קיצוני.