בכירה במשרד החינוך סייעה בארגוני אבטחה להפגנת תלמידים - וננזפה

פרסום ראשון: מפקחת פדגוגית הוזמנה לבירור משמעתי לאחר שנתבקשה לארגן סידורי אבטחה לקראת הפגנה מאורגנת של מוסדות החינוך בתל אביב נגד צעדי הממשלה. המפקחת הכחישה מעורבות בארגון ההפגנה, ולבסוף החליטו במשרד שלא להעלותה לשימוע. בכירים במשרד החינוך ניסו לסכל את ההפגנה בדרכים שונות אולם ללא הצלחה - גם את זה מכחישים במשרד

זמן צפייה: 02:25

פרסום ראשון: מפקחת במשרד החינוך, שממלאת תפקיד בכיר ואחראית פדגוגית על בתי הספר, ננזפה על ידי בכיר במשרד לאחר שניסתה לסייע בסידורי אבטחה להפגנת תלמידים ומנהלים בתל אביב נגד הממשלה ו"למען הדמוקרטיה", כך נחשף הערב (שלישי) במהדורה המרכזית. המפקחת הכחישה מעורבות בארגון המחאה, ולבסוף לא עלתה לשימוע או בירור - לא ברור אם בעקבות הכחשתה או בשל פניית חדשות 13 בבקשה לתגובה.

המפקחת נתבקשה לסייע ברמה הטכנית, כבכל הפגנה, ופנתה רכזים החברתיים בבתי הספר בעיר תל אביב כדי להבין כמה תלמידים אמורים להגיע להפגנה. מדובר בהתארגנות שמגיעה מהשטח, של מנהלים מורים ותלמידים בתל אביב, הפגנה שמתוכננת ליום ראשון הקרוב בסוף יום הלימודים. הסיוע הזה התגלה לבכירים במשרד החינוך, ואחד מהם יוצר איתה קשר כדי לנסות להבין כמה הייתה מעורבת ומזכיר לה את הנהלים. במשרד שקלו להעלות אותה לבירור משמעתי, אך לבסוף כאמור חזרו בהם.

הפגנה נגד הממשלה בתל אביב
הפגנה נגד הממשלה בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

האירוע החריג הזה קורה אחרי כמה ניסיונות של משרד החינוך למנוע את אותה הפגנה, כולל נזיפה של בכיר במשרד לאנשי אגף חינוך בעיריית ת"א. גם את הניסיונות הללו למנוע את ההפגנה מכחישים במשרד החינוך, אולם מכתב שנשלח מאגף משמעת במשרד אל מנהלי ומנהלות מוסדות החינוך בארץ, עשוי להצביע על כוונות אחרות.

במכתב הבהירו למנהלים ולמנהלות את ההבדל בין חינוך למעורבות פוליטית - לבין הטפה לפעילות או תפיסה פוליטית מפלגתית. זה קורה, כך מסבירים במכתב, בעקבות "התבטאויות חריגות שחורגות מגבולות חופש הביטוי".