יפה בן דויד נגד שרת החינוך: "שאשא ביטון הייתה צריכה לזעוק עבור עובדי ההוראה, שכחו אותם"

מזכ"לית הסתדרות המורים לא נרתעת מהביקורת על החלטה להכריז על שביתה: "זעקתי את זעקתם של המורים". בנוסף, גיבתה את ד"ר אלרעי פרייס: "נעשה לה עוול, אני פניתי אליה"

זמן צפייה: 07:31

לאחר האיומים בשביתה והדיון בבית הדין לעבודה, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה הערב (חמישי) בריאיון לחדשות 13 כי "עם כל הכבוד לשרת החינוך, אני מייצגת את ציבור עובדי ההוראה. היא הייתה צריכה לזעוק את הזעקה שלהם".

בן דויד נשאלה על אמירותיה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון כי המהלך היה כוחני ובוצע על גבם של התלמידים. לטנעתה, "שרת החינוך אמונה גם על עובדי ההוראה, היא המעסיקה של כל עובדי ההוראה במדינה. היא לא זעקה את הזעקה שלהם והיא הייתה צריכה להיות קשובה".

מורים תומכים ביפה בן דוד מחוץ לדיון
מורים תומכים ביפה בן דוד מחוץ לדיון

בנוסף, בן דויד אמרה כי "לד"ר אלרעי פרייס נעשה עוול, אני פניתי אליה". זאת, לאחר טענות כי ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ביקשה מבן דוד לקיים את השביתה. "אני פניתי אליה כמו שאני פונה לפרופ' זרקא ובעבר פניתי מומחים נוספים ובכירי משרד הבריאות".

"שאלתי אותה, אמרתי לה שאני שומעת שלבכירי משרד הבריאות יש השגות בעניין. היא אמרה לי בדיוק מה שהיא אמרה לכלל הציבור. דעתה, כמו דעת אחרים, היא שצריך לדחות את המתווה כמו שהוא כרגע. היא לא אמרה לי לעזור לה או לדחות את זה. גם פרופ' זרקא אמר שדעתו היא שהמצב היום הוא מצב מסוכן".

יפה בן דוד בדיון בבית הדין לעבודה
יפה בן דוד בדיון בבית הדין לעבודה | צילום: סרג'יו

בן דויד אינה מתנצלת על הכרזת השביתה ברגע האחרון וטענה: "אני זעקתי את זעקתם של ציבור עובדי ההוראה ששכחו אותם, הם פשוט שקופים. דאגתי שמישהו ישמע את זעקתם כדי להגן על בריאותם ושלומם". לדבריה, "כאשר הדרג המקצועי במשרד הבריאות אמר שצריך לבטל את הבידודים אנחו אמרנו 'הם החליטו והם מבינים'".

בדיון שנערך היום בבית הדין לעבודה אמר השופט לבן דוד כי המורים נמצאים בחזית המאבק אך נטשו אותה. בן דוד אמרה: "השופט צדק, אנחנו נמצאים בחזית ואנחנו אלה שגרמנו לכך שמערכת החינוך תיפתח למרות התנאים הקשים. אנחנו חושבים שמערכת החינוך צריכה להיות פתוחה למרות התנאים, אבל יחד עם זאת אנחנו רוצים לדאוג לשלומם של הילדים. בממשלה קבעו מתווה - אבל אפילו את מה שנקבע במתווה לא יושם. לא היו בדיקות".