טרם התקבלה הכרעה בבית הדין לעבודה: האם הלימודים יתקיימו כסדרם?

לאחר שהוצא צו מניעה זמני לשביתת המורים, בית הדין לעבודה דן בבקשת משרד החינוך להפוך אותו לקבוע, אך עוד לא קיבל החלטה. על כן, הלימודים במוסדות החינוך יתקיימו כרגיל, אלא אם תצא הודעה אחרת

זמן צפייה: 06:07

בית הדין האזורי לעבוד טרם הכריע הערב (חמישי) בבדיון על עתירת משרד החינוך להוצאת צו מניעה קבוע נגד הסתדרות המורים וקריאה מזכ"לית ההסתדרות יפה בן דוד להשבית את הלימודים. זאת, לאחר שעות של דיון סוער. על כן, הלימודים התקיימו כסדרם, אלא אם תצא הודעה אחרת.

אמש החליטו בהסתדרות להשבית את הלימודים בעקבות החלטתם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ לבטל את מתווה הבידודים לתלמידים. בתגובה לכך, בית הדין הוציא הלילה צו מניעה זמני לשביתה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-daily-news-with-almog-boker-clips-part-2701221535' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_vrxk05ro' duration='455']

יפה בן דוד בדיון בבית הדין לעבודה
יפה בן דוד בדיון בבית הדין לעבודה | צילום: סרג'יו

במהלך הדיון, פנה השופט למנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר ותהה מדוע היו חוסרים בערכות הבדיקה, וכן "הסתבר לכם ברביעי בערב שאתם לא מוכנים, למה היה דחוף להתחיל דווקא היום?". שטאובר ענתה כי היא אינה מקבלת ההחלטה, אלא רק מבצעת את המדיניות.

הביקורת של השופט הופנתה גם למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, לה הוא אמר כי הוא מבולבל מעמדתה. לדבריו, לא ברור אם המחאה היא כי המתווה אינו מיושם בגלל בעיות לוגיסטיות, או שישנה התנגדות עקרונית למתווה ולביטול הבידודים.

מורים תומכים ביפה בן דוד מחוץ לדיון
מורים תומכים ביפה בן דוד מחוץ לדיון

בתוך כך, רוב המומחים בישראל גורסים כי נכון היה לבטל את הבידוד לילדים ולא לחכות עם המתווה. במכתב שנשלח למקבלי ההחלטות מהחוג לרפואה דחופה בילדים, ופורום מנהלי המחלקות לרפואה בילדים, נכתב: "קראנו בתמיהה את אמירת יו"ר איגוד הילדים בדבר 'דגל אדום' שמורם בקרב רופאי הילדים. הרושם לעת עתה הוא שהתחלואה בילדים קלה ואינה קרובה מבחינה מספרית לספירת המערכת".

יפה בן דוד בדיון בבית הדין לעבודה
יפה בן דוד בדיון בבית הדין לעבודה | צילום: סרג'יו