"מוקד של איש אחד": מנהיגת "סיירת החרם" שתדליק משואה

אופק ראשון חשפה לפני ארבע שנים את החרם שהיא סופגת בבית הספר היסודי, ובעזרת צוות "הצינור" היא הקימה את "סיירת החרם", שבעזרתה היא עוזרת לילדים שסובלים מעלבונות והשפלה. על פועלה, אופק קיבלה את הזכות להשיא משואה ביום העצמאות ה-75. אלא שלדבריה, היא הייתה מוותרת על העבר הכואב: "לא רציתי לחוות חרם כדי להגיע לאן שהגעתי"

זמן צפייה: 04:43

על קבלת פנים כמו שקיבלה אופק ראשון בבית ספרה, היא רק יכלה רק לחלום לפני כמה שנים. היום, כשהיא בת 17, היא דמות להערצה לילדים רבים. אופק חשפה באומץ את הנידוי החברתי הקשה שספגה במשך כל שנות לימודיה בבית הספר היסודי, והפכה לפעילה חברתית שמקדישה את חייה לעשייה נגד בריונות ולמען סיוע לילדים אחרים. על הפעילות הזו היא נבחרה להשיא משואה בטקס יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל.

"הייתי בשיחת ועידה עם השרה (מירי רגב)", מספרת אופק על הרגע המרגש, "היא הודיעה לי שאני נבחרתי להדליק משואה בטקס, שאני ראויה לזה ושהיא מתרגשת. היא התחילה לבכות יחד איתי". כמעט כל זכרון ילדות של אופק מימי בית הספר היסודי בראשון לציון חקוק בה כמו צלקת, שאותה חשפה לראשונה בסרטון אישי שאותו העלתה לרשת כשהייתה בת 13.

אופק ראשון בהרצאה
אופק ראשון בהרצאה

" לא צריך להפעיל כוח ילד רק בגלל איך שהוא מתלבש או נראה או מדבר קצת בחוסר ביטחון", אמרה אז אופק. מיד לאחר פרסום הסרטון הגיעו לביתה גיא לרר, שי לי שינדלר וצוות התוכנית "הצינור" של ערוץ 13, ששמעו את סיפורה והבטיחו להמשיך וללוות אותה.

עם צוות הצינור היא הקימה ועודנה עומדת בראש סיירת החרם שעוזרת לילדים שסובלים מבריונות. בנוסף, היא מרצה בבתי ספר רבים בהם היא מספרת את סיפורה. "בית הספר שלי לא רצה להקשיב לי, והיום יש בתי ספר שמזמינים אותי לדבר על הנושא הזה", אומרת.

אופק ראשון
אופק ראשון | צילום: רשת 13

"אנחנו לא לקחנו את נושא החרם. נושא החרם לקח אותנו, או יותר נכון, אופק לקחה אותנו. אופק היא ההשראה לכל נושא סיירת החרם, ובלעדיה אני לא חושב שזה היה יכול להתקיים לאורך הרבה זמן", אומר גיא לרר. "היא מטפלת, מנעה מקרים והרימה ילדים ברמה הנפשית. היא מוקד של איש אחד".

"מה שעצוב זה שאחרי כל הרצאה ילדים פונים אלי. כואב לראות שזה קורה", אומרת אופק, וממשיכה: "לא רציתי לחוות חרם כדי להגיע לאן שהגעתי היום. אני לא מאושרת מזה שעברתי את מה שעברתי כדי להגיע לאן שהגעתי".