מחר: הנכים ימחו מול ביתו של ביטן

מחר יתייצבו הפעילים מול ביתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן בראשון לציון כדי למחות על כך שהכנסת יצאה לפגרה לפני שאישרה את המתווה להעלאת קצבותיהם

הנכים לא מוותרים על המאבק, ומחר (רביעי) יגיעו להפגין מול ביתו של יושב ראש הקואליציה דוד ביטן - זאת במחאה על יציאת הכנסת לפגרה ללא מתן פתרון למצוקותיהם. לדבריהם, חרף ההבטחה לתוספת של ארבעה מיליארד שקלים לקצבאות הנכות, בפועל מסתמן כי יועברו למטרה זו רק 1.5 מיליארד שקלים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בהפגנה, שתיערך מול ביתו של ביטן בראשון לציון, יוקרן גם סרט בכיכובו של מוביל המאבק ויו"ר הארגון "נכה, לא חצי בן אדם", אלכס פרידמן. בסרט פונה פרידמן לחבר הכנסת ביטן אישית, ומסביר לו את הסיבות שבגינן מבקשים רבע מיליון הנכים שחיים בישראל לקבל קצבה בגובה שכר המינימום על מנת להתקיים בכבוד.

ביטן. הפגנה מול הבית
ביטן. הפגנה מול הבית | צילום: Miriam Alster/Flash90

ביוני האחרון הודיע ראש הממשלה נתניהו על מתווה לפתרון מצוקת הנכים. במסגרת המתווה שהוצע, הסיוע יוגדל בארבעה מיליארד שקלים תוך ארבע שנים במספר פעימות. הקצבאות יוצמדו לשכר המינימום וקצבה לא תנוכה משכרו של עובד ששכרו נמוך מ-4,200 שקלים בחודש על מנת לעודד יציאה לעבודה.

בנוסף, נתניהו הודיע כי הממשלה תשקיע 100 מיליון שקלים בשנה לסבסוד עבודת נכים. על פי הפעימות, בינואר הקרוב תועלה הקצבה ל-50 אלף נכים מ-2,800 שקלים ל-4,000 שקלים בחודש, ו-80 אלף נכים נוספים ייהנו מהעלאה מ-2,342 שקלים ל-3,200 שקלים בחודש. עם זאת, הכנסת יצאה לפגרה עוד לפני שאושר המתווה.