המשבר לא נגמר: מחלוקת בין האוצר לארגון המורים על סעיף פיטורים

למרות ששנת הלימודים התחילה כסדרה ובין ארגון המורים למשרד האוצר נחתם הסכם, סעיף אחד נותר במחלוקת ועלול לעורר מחדש את המשבר. לפי הסעיף, שמשרד האוצר מעוניין לבטל, ניתן לפטר מורה רק באישור ארגון המורים. בארגון כמובן מתנגדים בתוקף לביטול הסעיף

זמן צפייה: 02:38

המשבר בין ארגון המורים ובראשו רן ארז לבין משרד החינוך ומשרד האוצר נפתר ברגע האחרון ושנת הלימודים נפתחה כסדרה. עם זאת, בחדשות 13 פורסם הערב (שישי) שמחלוקת נוספת לא נפתרה עדיין, סביב סעיף של פיטורי מורים שדורש את הסכמת ארגון המורים.

באוצר מעוניינים לקבוע סעיף שיאפשר לפטר מורה בלי התערבות ארגון המורים ואילו בארגון מתנגדים לכך ומעוניינים להשאיר את המצב הקיים. בארגון המורים טוענים שהם לחלוטין לא מוכנים לחתום על סעיף כזה ובאוצר טוענים מנגד שהייתה הסכמה על כך במסגרת הדיונים.

המחלוקת הנוכחית עלולה להוביל לפיצוץ ההסכמים שנחתמו רק השבוע ולדרדר את ארגון המורים לשביתה למרות הכל. סעיף נוסף שנמצא במחלוקת הוא מתווה החופשות שעוד לא סוכם. השאלה היא האם ארגון המורים יצטרף להסדר החופשות של הסתדרות המורים על מנת להקל על הנוגעים בדבר וליצור קו אחיד של האיגודים השונים.

Whatsapp Image 2023 02 04 At 2
כיתה ריקה (ארכיון) | צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

אתמול, בתום שעות ארוכות של דיונים, הושגו הסכמות בין האוצר לארגון המורים והשביתה בתיכונים בוטלה. בפגישה בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ליו"ר ארגון המורים רן ארז התקבל המתווה שהציע שר החינוך יואב קיש, לפיו תינתן תוספת של 2,000 שקלים לכל המורים בכל רמות הוותק.

כמו כן, היקף המשרה יצומצם - שעה פרונטלית תתווסף ושלוש שעות פרטניות יופחתו. ההסכם יהיה בתוקף למשך שש שנים. בנוסף, גמול ההשתלמות למורים ותיקים יעלה. עם זאת, הפער בין שכר המורים בבתי הספר העל-יסודיים לבין המורים בבתי הספר היסודיים גדל - בניגוד לשאיפת האוצר.