מחר: אין לימודים בתיכונים; משרד החינוך: "החטיבות לא יושבתו"

לאחר שהוכרזה שביתה בבתי הספר העל יסודיים, בית הדין לענייני עבודה פסק כי תנאי השביתה תקפים רק בתיכונים וכי בחטיבות הביניים הלימודים יתקיימו כסדרם. במשרד החינוך דרשו מיו"ר ארגון המורים להודיע למורי החטיבות להגיע - אך עד כה לא יצאה הודעה

זמן צפייה: 01:45

לאחר יו"ר ארגון המורים רן ארז הודיע על שביתה מחר (ראשון), החליט בית הדין לענייני עבודה כי השביתה תוכל להתקיים רק בתיכונים. עם זאת, ישנם מורים רבים בחטיבות הביניים השייכים לארגון ובמשרד החינוך דרשו מארז שיודיע שהשביתה לא חלה עליהם. במשרד החינוך אמרו כי "חטיבות הביניים לא ישבתו. בית המשפט קבע כי ליו"ר ארגון המורים רן ארז אין סמכות להשבתה של חטיבות הביניים. משרד החינוך פועל כך שהלימודים מחר יתנהלו כסדרם בכל חטיבות הביניים".

פסיקת בית הדין לענייני עבודה אפשרה השבתה של בתי הספר התיכוניים בלבד ולא של חטיבות הביניים. מנכ"ל משרד החינוך שלח מכתב לארז ודרש שיודיע להם שהם צריכים לבוא. עד כה לא יצאה הודעה מטעם ארגון המורים בנושא.

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

השביתה מגיעה אחרי תקופה ארוכה שרן ארז מנסה לקדם את המשא ומתן עם משרד החינוך והאוצר,אך הוא אינו מפנה אצבע רק כלפי האוצר אלא גם לשר החינוך יואב קיש. עם כניסתו של קיש לתפקיד, ארז נעתר לבקשתו ועצר את העיצומים למשך שבועיים על מנת שהשר ילמד את הנושא.

אתמול הודיע ארז על השביתה ודרש העלאת שכר מורה מתחיל בחינוך העל-יסודי ל-12 אלף שקלים. לדברי ארז, "לאחר שנה שלמה של מתן הזדמנויות למשרדי האוצר והחינוך לנהל מו"מ ענייני עם ארגון המורים בקשר לשכר מורי החינוך העל יסודי, הגיעו מים עד נפש. ארגון המורים מודיע כי ביום ראשון הקרוב תתקיים שביתת אזהרה בת יום אחד בחינוך העל יסודי. למעט בתי ספר לחינוך מיוחד".

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מבחינת ארז, השר לא מספיק מעורב ולא אקטיבי בעניין. מחר הייתה אמורה להתקיים פגישה בין יו"ר ארגון המורים לבין מנכ"ל משרד החינוך, אך ייתכן שהיא תתבטל. זאת, אם במשרד החינוך יחליטו לשנות גישה בעקבות השביתה ולהיכנס לעימות חזיתי עם ארז בעקבות ההחלטה להשביתאת הלימודים. גם מצדו של ארז זהו רק צעד ראשון ויש לו כוונה להמשיך עם עיצומי, עם צעדים ארגוניים ואולי עם השבתות נוספות בהמשך.

אתמול התראיין ארז לתוכנית "אלמוג בשישי" והתייחס לשביתה הצפויה ולמחלוקות עם משרד האוצר בנושא. "לצערי הרב, אנחנו עובדים כבר שנה שלמה בלי הסכם קיבוצי ובלי תוספת שכר - בשכר מאוד נמוך", אמר ארז. "במשך שנה שלמה משרד האוצר משך אותנו. המאבק הזה הוא לא נגד משרד החינוך או השלטון המקומי, המאבק הוא נגד משרד האוצר שמזלזל בנו. לא אכפת להם מהמורים ולא אכפת להם ממערכת החינוך".

יו''ר ארגון המורים רן ארז
יו''ר ארגון המורים רן ארז | צילום: חדשות 13

לטענתו, "מה שקורה היום במערכת החינוך, זה הודות לזלזול של משרד האוצר במשא ומתן עם ארגון המורים. סגן הממונה על השכר, מי שהיה אמור להיפגש איתנו אתמול, הודיע שלא יגיע לפגישה וכי ישלח פקידים זוטרים למו"מ. הוא אותת לנו שהמו"מ איתנו אינו רציני - לכן לא הגענו לפגישה".

עוד הוסיף יו"ר ארגון המורים: "במשך שנה שלמה, לא קיבלנו תשובה מהאוצר. אנחנו מדברים והם לא עונים. הדרישה שלנו היא שמורה מתחיל בחינוך העל יסודי ישתכר בכ-12 אלף שקלים בחודש, שכר התחלתי", הדגיש ארז. "אני מתכוון למורים בעלי תואר שני. שר החינוך קיש הוא בחור נחמד, אבל פנקס הצ'קים והתקציב נמצא באוצר", אמר.