"כולנו משפחה אחת": חברו של הילד המועמד לגירוש הפגינו בנתב"ג

לאחר מעצר המשפחה ממוצא פיליפיני, הגיעו בני כיתתו של קיאן אסטה בן העשר לנמל התעופה כדי למחות נגד המהלך. הילד העביר לחבריו מכתב: "אני רוצה להישאר בישראל, לא בא לי לעזוב"

זמן צפייה: 02:33

חבריו של קיאן אסטה, בן העשר שנעצר יחד עם אמו ואחותו בת החמש לקראת גירוש לפיליפינים, הפגינו הבוקר (רביעי) בבית ספרם ברמת גן, וכן מול מתקן המעצר בנתב"ג בו שוהה כעת המשפחה.

בני העשר יצאו לפני כמה שבועות לחופש הגדול ככל בני גילם ברחבי הארץ – ומאז אתמול נרתמו למאבק נגד גירוש חברם לכיתה. הילדים נשאו שלטים עליהם נכתב "הימין חזק על ילדים", ו"אל תגרשו את קיאן – כולנו משפחה אחת", וקראו קריאות נגד שר הפנים דרעי שהורה על המהלך.

עוד בחדשות 13:

האם הפיליפינית ושני ילדיה שנעצרו הבוקר נשלחו לגירוש מיידי

בפעם השנייה השבוע: אם פיליפינית וילדיה נעצרו ע"י פקחי הגירה

"לא פושעים": מאות תלמידים הפגינו נגד גירוש הילדים הפיליפינים

הפגנה במתקן יהלום שנתב״ג חבריו של קיאן בן העשר שעצור לפני גירוש
הפגנה במתקן יהלום שנתב״ג חבריו של קיאן בן העשר שעצור לפני גירוש | צילום: רונן לייבוביץ

במהלך ההפגנה בנתב"ג העביר קיאן לחבריו מכתב, בו רשם "אני ישראלי ולא בא לי ללכת לפיליפינים. אני רוצה להישאר בישראל, ואני אוהב אתכם. לא בא לי לעזוב".

המכתב שכתב קיאן
המכתב שכתב קיאן | צילום: חדשות 13

אמו של אחד מתלמידי הכיתה, רועית לייטנר, סיפרה כי "ילדי והורי הכיתה נסערים וחוששים לשלומו של קיאן ושל אחותו, קיאן הוא ילד ישראלי לכל דבר". לייטנר הוסיפה כי היא מודאגת מהמסר שיעביר הגירוש לשאר ילדי הכיתה. "מעשה גירוש הילדים משאיר חור עצום אצל בני הכיתה ומעלה שאלות רבות. האם בשם החוק נוכל לאבד את האנושיות?".

עו"ד חיה מנע, המטפלת בעניינה של האם ג'רלדין אסטה ושני ילדיה, עדכנה היום כי פגשה את המשפחה במתקן המעצר וסיפרה: "בשעות הקרובות נגיש ערר, ובקשה לצו שיעכב את גירושם מהארץ עד לדיון. אני מקווה שבית הדין יראה את הנסיבות ההומניטריות המיוחדות ויאפשר למשפחה להישאר בישראל. ג'רדלין חיה בישראל 14 שנים. שני ילדיה נולדו כאן. מעולם לא הודיעו לה על כוונת המדינה לגרשם. אי אפשר לנתק אותה ואת ילדיה מהחיים שיצרו כאן".

חברי מפלגת מרצ הצטרפו אתמול למאבק, והצהירו כי יארחו בביתם כל משפחה ממוצא פיליפיני שתהיה מועמדת לגירוש - תוך ניצול חסינותם הפרלמנטרית. "אין דרך אחרת לקרוא לגירוש הזה חוץ מרוע לב טהור. שלטון קר ומנוכר שעוצר ילדים ישראלים שנולדו וגדלו פה, ומגרש אותם כאילו היו סחורה פגומה שכבר אין בה צורך", אמר ח"כ אילן גילאון. "ביתנו פתוח לכל משפחה שעומדת בפני הגירוש הלא מוסרי והלא יהודי הזה, בדיוק בשביל זה יש לנו חסינות. אני קורא גם לכל שאר חברי הכנסת מהמפלגות האחרות לעשות את אותו הדבר, עד שראש הממשלה ושר הפנים ישנו את הגזרה הנפשעת".

ח"כ תמר זנדברג הוסיפה: "זהו מעצר שני השבוע, של ילדים, שנולדו פה וגדלו פה וכל חטאם שנולדו לאמא שבאה לעבוד כאן אצלנו ועכשיו אחרי שתגורש פשוט יביאו במקומה מישהי אחרת. ככה ייראה הקיץ של עשרות ומאות ילדים? ככה ייראה הקיץ שלנו? את הגירוש הזה חייבים לעצור".