מאות נבחנים בבגרות במתמטיקה טוענים: "לא תאם את הרמה ואת מה שנלמד בבי"ס"

מאות תלמידים פנו למועצת התלמידים בעקבות בחינת בגרות החורף במתמטיקה שהתקיימה ביום חמישי. לפי התלונות, הבחינה לא הייתה תואמת לרמה הנלמדת בבתי הספר ולתנאים בהם למדו בשנתיים האחרונות בשל הקורונה. אחד התלמידים טען: "היו אלמנטים שלא קיימים בספרי הלימוד". ממשרד החינוך טרם נמסרה תגובה

הבגרות במתמטיקה, 2013

מאות תלמידים שנבחנו בבחינת בגרות החורף במתמטיקה ביום חמישי האחרון טוענים הבוקר (שני) שהשאלות לא תאמו את החומר הנלמד ודורשים אפשרות למועד ב' כבר עכשיו במסגרת מועדי החורף ולא להמתין עד לבחינות הקיץ.

מועצת התלמידים הארצית קיבלה מאות תלונות מנבחנים בכיתות י"ב ונבחני משנה מכל רחבי הארץ, שסיפרו כי השאלות היו קשות מדי ומלבד אי ההתאמה לרמה הנלמדת בבתי הספר, גם לא תאמו את התנאים שבהם למדו התלמידים בשנתיים האחרונות בשל מגפת הקורונה.

עוד נטען כי ההוראות המיוחדות לא היו ברורות ונבחנים שלא הכירו במיקוד לבחינה לא היו יכולים לדעת שהוא קיים. רמי, תלמיד תיכון בכיתה י"ב, סיפר לחדשות 13 כי השאלות עירבו אלמנטים שלא נלמדו בבתי הספר ולא קיימים בספרי הלימוד.

"העם דורש מועד ב לכולם", נכתב באחת ההודעות שנשלחו למועצה, "לא ייתכן שהבגרויות במתמטיקה נהיו קשות וארוכות מהרגיל, במיוחד בשנים אלו כאשר ההגעה לבית הספר לא נעשית באופן קבוע עקב הקורונה אשר נמצאת בארצנו. מבקש מכם לפעול כנגד זה. העתיד של ילדנו חשוב".

"בדרך כלל לבחינות הבגרות יש אופי מסוים", נכתב בהודעה נוספת, "ומרגיש שמאז הקורונה פשוט מבלבלים אותנו עוד יותר. קשה מאוד לפתור שאלה, בטח ברמה של חמש יחידות, שפשוט לא נראת כמו הבגרויות שתרגלנו וראינו בעבר. מספר הסעיפים בבגרות הזאת היה מטורף, כל שאלה לפחות עם שבעה סעיפים, מלא מלל פשוט מסובך להבנה. זה הרגיש יותר כמו בגרות בעברית מאשר מתמטיקה"

"ההשפעה של בחינות בגרות לא הוגנות רחבה משאפשר לחשוב", אמר יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית עומר שחר. "לא הגיוני שתלמידים שלמדו והשקיעו 12 שנים לא יוכלו לעבור את הבגרות במתמטיקה עם ציון מכובד שמשקף את יכולותיהם".

לפני יותר מחודשיים שלח יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, מכתב לשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, ובו נטען כי על אף שבשנה שעברה ניתנה לתלמידים האפשרות לענות רק על 4 שאלות מתוך 8, מכיוון שהמורים לא הספיקו ללמד את כל החומר נלמד בעקבות מגפת הקורונה, השנה הוחלט שתלמידים המבקשים לשפר ציון יידרשו לענות על 5 שאלות - ולמעשה ייאלצו ללמוד 20% מהחומר בעצמם.

במועצה הפיצו סקר הבוקר כדי להבין את המצב ואת הבעיות בבחינות לעומקן בתקווה לעזור לנבחנים. ממשרד החינוך טרם התקבלה תגובה.