כחלק מהמאבק על שכר המטפלות: מעונות היום בדרך לשביתה

ועדת הפיקוח על המחירים קבעה בחודש אוגוסט כי צריך להעלות את שכר המטפלות בכ-30%, אך ההחלטה טרם אושרה על ידי שרי האוצר והחינוך. בתגובה, במעונות היום החליטו כי אם ההמלצות לא ייחתמו באופן מיידי, הם יחלו בשיבושים שעלולים להוביל לשביתה כבר בשבוע הבא

זמן צפייה: 01:12

במעונות היום יוצאים שוב למאבק על תקציבים, ובעיקר על שכר המטפלות, והערב (רביעי) במהדורה המרכזית פורסם לראשונה כי בשבוע הבא תיתכן במעונות היום שביתה.

לאחר שוועדת הפיקוח על המחירים קבעה בחודש אוגוסט כי צריך להעלות את שכר המטפלות בכ-30% ולהשוות אותו לשכר הסייעות בגני עירייה, מעונות היום החליטו כי אם לא ייחתמו באופן מידי ההמלצות הללו של הוועדה, הם יחלו בשיבושים בהפעלת המעונות בשבוע הבא, ואף יקצינו במידת הצורך עד לכדי השבתה כבר במהלך השבוע הקרוב.

שרי האוצר והחינוך הקודמים, וגם אלו הנוכחיים, טרם קיבלו את ההמלצות וחתמו עליהן. הסיבה לכך היא בעיקר חשש מכך שההתייקרות שתושת על ההורים תגרור ביקורת. יש לציין כי במעונות היום המפוקחים ישנם כ-130 אלף פעוטות - כרבע מהפעוטות בישראל.

Whatsapp Image 2023 02 06 At 1
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מטעמו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נמסר בתגובה: "השר קיבל את המלצות ועדת המחירים והוא לומד אותן בימים אלה, תוך מאמץ לאיתור מקורות תקציביים למענה במסגרת תקציב המדינה הקרוב".

מטעמו של שר החינוך יואב קיש נמסר בתגובה: "השר מתנגד להשתת העלויות על ההורים ופנה לשר האוצר, ובשיח משותף נבחנות האפשרויות למציאת מקור תקציבי שייתן מענה להתייקרות".