משרד האוצר: הגנים ייכללו בתוכנית בית הספר של החופש הגדול

בעקבות הפרסום בחדשות 13, שר האוצר ושר החינוך סיכמו כי גני הילדים ייכללו בתוכנית בית הספר של החופש הגדול - שהחלה לפני מספר שנים וכללה עד השנה גם גני ילדים. מרכז השלטון המקומי: "שמחים ששר החינוך נענה לפנייתנו ולחץ על משרד האוצר למצוא תקציב"

מתקני משחקים בגן ילדים (אילוסטרציה)

בעקבות הפרסום בחדשות 13, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש סיכמו הערב (ראשון) כי גני הילדים ייכללו בתוכנית בית הספר של החופש הגדול. זאת, לאחר הפרסום כי הממשלה לא מצאה מקור תקציבי ותכננה שלא להכליל את גני הילדים בתוכנית.

התוכנית החלה לפני מספר שנים וכללה במקור את כיתות א'-ג' בלבד, לאחר מכן הורחבה בשלוש השנים האחרונות גם לגני הילדים, ותתוקצב גם בשנה הנוכחית - לאחר שבשבוע שעבר פורסם בחדשות 13 כי לא נמצא לה מקור תקציבי.

בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום רביעי פורסם כי חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי בישראל, שיגר מכתב לשר החינוך, וביקש את התערבותו בנושא. "בימים אלו בהם ההורים קורסים תחת יוקר המחיה, השארת הגנים מחוץ לתכנית היא מכה קשה עבורם - למעלה מחצי מיליון תלמידים בכל רחבי הארץ לא יזכו למסגרות אלו, ומעל למיליון הוריהם יאלצו להפסיד ימי עבודה יקרים", כתב ביבס.

בסביבתו של קיש מסרו אז כי הוא אכן עומד להתערב בסוגיה, אך כי מדובר ב"מקרה אבוד", לפחות לשנה הנוכחית, שכן בשל המחסור בתקציב למפעילים - הרשויות לא נערכו להפעלת בתי הספר של הקיץ.

ממרכז השלטון המקומי נמסר: "אנו שמחים ששר החינוך נענה לפנייתנו ולחץ על משרד האוצר למצוא תקציב לבית הספר של החופש הגדול עבור גני הילדים, כדי להקל על מאות אלפי הורים עובדים".