התלמידים, המורים והפוליטיקאים פותחים שנה: "בסוף הכול הסתדר"

שנת הלימודים תשפ"ג נפתחה הבוקר לאחר חוסר ודאות ממושך. "אין דבר משמח מתלמידים מחויכים", אמר שר האוצר ליברמן. אב לילד שעלה לכיתה א': "הוא כמעט לא ישן בלילה מהתרגשות"

זמן צפייה: 02:46

אחרי שאיום השביתה הוסר הן בבתי הספר היסודיים והן בבתי הספר העל יסודיים בעקבות ההסכמים בין הסתדרות המורים וארגון המורים למשרדי האוצר והחינוך, הבוקר (חמישי) שבו אל ספסל הלימודים ואל גני הילדים 2.496 מיליון תלמידים ותלמידות. ההורים, צוותי ההוראה וגם הפוליטיקאים סיפרו על התחושות לקראת החזרה ללימודים.

נועם, שבנו עולה לכיתה א' בבית ספר "בלפור" בתל אביב: "זה יום מרגש. גם הילד מתרגש, כמעט ולא ישן בלילה. בסוף הכל הסתדר ואנחנו פותחים את שנת הלימודים וזה הכי חשוב". שימרית, שבנה גם הוא עולה לכיתה א' בביה"ס "בלפור" שבת"א סיפרה כי "אנחנו מתרגשים מאוד. סוף סוף פותחים את שנת הלימודים כמו שצריך למרות שעד אתמול זה בכלל לא היה ידוע. אבל טוב שהסתיים כך".

בית ספר ''בלפור'' תל אביב
בית ספר ''בלפור'' תל אביב | צילום: דור כהן

ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט שקיבל את ילדי כיתה א' בבית הספר "כרמל" אמר: "אני מאחל שנה מוצלחת לכל ילדי נוף הגליל, למרות האיומים שתהיה שביתה, אנחנו הכנו את הכל כרגיל, צבענו וקישטנו לפתיחת שנת הלימודים החדשה, אני בעצמי מתרגש כל פעם מחדש בפתיחת שנת לימודים, בהצלחה לכולם". שמעון קושניר, אבא לילדה בכיתה א' בבית הספר סיפר: "אני לחוץ ומסתיר דמעות, מרגש, ילדה ראשונה שלי נכנסת לכיתה א'".

מנהלת בית הספר "כרמל" נורית יעקוב נאמה בפני התלמידים וההורים: "אני מודה לצוות החינוכי שעמל רבות בזבועות האחרונים בהכנות לפתיחת שנת הלימודים למרות אי הוודאות הגדולה שליוותה אותנו עד אתמול. לכם, תלמידי כיתה א', היום הראשון בביה"ס הוא אחד הימים החשובים והמרגשים ביותר".

בית ספר אורות בנים, בית שמש
בית ספר אורות בנים, בית שמש | צילום: דוד פרוידיגר

שר האוצר אביגדור ליברמן במוסדות חינוך במועצה אזורית אשכול
שר האוצר אביגדור ליברמן במוסדות חינוך במועצה אזורית אשכול

שר האוצר אביגדור ליברמן ביקר הבוקר במוסדות חינוך במועצה אזורית אשכול בעוטף עזה. בפתח ביקורו אמר: "אין ספק שאין דבר משמח יותר מלראות ילדים מגיעים מחוייכים לבתי ספר. אני מאוד שמח שתרמתי את חלקי כדי לראות את החיוכים הבוקר הזה. היה לי חשוב להגיע דווקא לכאן לעוטף עזה כדי להוקיר את האנשים שמצליחים לנהל חיים נורמליים בתנאים הכי לא נורמליים".

ליברמן הוסיף: "מגיעה להם תשומת לב וכמובן כל סיוע שהממשלה מסוגלת לתת. אני שמח להיות כאן עם התושבים שעבורם, השנה האחרונה הייתה הכי שקטה מזה שנים רבות. הבשורה הכי חשובה שהבאנו אתמול היא יציבות חינוכית - ההסכם הוא עד 2026 ולא נצטרך לשאול אם תפתח שנת לימודים או לא תפתח. מכאן ניתן להתמקד בתכנים ולא בוויכוח על שכר. אני מרוצה מההסכם ואני חושב שהוא אופטימלי".

ראש הממשלה יאיר לפיד בבית הספר היסודי ''ניצני המדע'' ברחובות
ראש הממשלה יאיר לפיד ומזכ''לית הסתדרות המורים יפה בן דוד בבית הספר היסודי ''ניצני המדע'' ברחובות | צילום: אבשלום ששוני, פול

יפה בן דוד פרסמה בחשבון הפייסבוק שלה: "לאחר מאבק עיקש וממושך, הבוקר אנו פותחים את שנת הלימודים תשפ"ג עם ניצחון והסכם שכר חדש. המאבק שלנו לא עסק רק בהעלאת השכר, אלא גם בחיזוק מעמד עובדי ההוראה. הניצחון הזה הוא של כולנו! זוהי תחילתה של שנה משמעותית במיוחד, שבה חלחלה ההבנה כי ללא אנשי החינוך האיכותיים שיש לנו במערכת, אין עתיד למדינה. אני רוצה להודות לכם, על התמיכה הבלתי פוסקת ועל האמונה שיחד נשיג כל יעד ונעמוד בכל אתגר".

שר הביטחון בני גנץ ושר התרבות והספורט חילי טרופר בבית הספר ''יחד'' במודיעין
שר הביטחון בני גנץ ושר התרבות והספורט חילי טרופר בבית הספר ''יחד'' במודיעין | צילום: איתמר שאול

שר הביטחון בני גנץ שביקר הבוקר בבית הספר "יחד" במודיעין בעיר מודיעין אמר: "אני שמח ששנת הלימודים נפתחת בזמן, ושמח לעשות את זה בשני בתי הספר המיוחדים האלו שמייצגים את המשלב והמאחד, בדיוק מה שאנחנו צריכים למדינת ישראל כולה. בתי ספר שמשלבים בין תלמידים מכל הקבוצות והמגזרים, הופכים את המפגש הזה לטבעי גם בהמשך חייהם של התלמידים, בהיכרות והבנה שעלינו לחיות כולנו יחד מול ההפרדה שנוצרה עם קום המדינה. אני מברך גם על ההסכם שיאפשר את חיזוק המורים שהם אלו שבונים עבור מדינת ישראל את דור העתיד ומבקש שוב לחזק את שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שמובילה את המערכת".

שר התרבות והספורט חילי טרופר הוסיף: "שמחתי לבקר ביום הראשון של השנה בקמפוס 'יחד' מודיעין ולפגוש שוב באפשרות של חיים ביחד. אל מול הפילוג בחברה הישראלית, תלמידי וצוות "יחד" מציעים אפשרות של חיים משותפים עם כבוד הדדי. הלוואי ונלמד כולנו מהם".

יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו מבקר בבית ספר ''הנשיא'' בבת ים
יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו מבקר בבית ספר ''הנשיא'' בבת ים