משבר התקציב של בתי הספר של הקיץ: פנייה בהולה לשר החינוך

לאחר הפרסום בחדשות 13, נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר שיגר מכתב לשר קיש, בו הוא תיאר את הפגיעה הקשה שעלול לספוג המשק בעקבות המחסור בתקציב לבתי הספר של הקיץ. נכון לעכשיו לא נמצא פתרון מסובסד לילדים בגילאי גן - וההורים ייאלצו להוציא מכיסם אלפי שקלים

זמן צפייה: 01:37

בעקבות פרסום חדשות 13: נשיא התאחדות התעשיינים בישראל רון תומר, שלח היום (חמישי) מכתב בהול לשר החינוך יואב קיש, בנוגע לחוסר התקצוב של בתי הספר של הקיץ לגילי הגנים. תומר הזהיר במכתבו כי למחסור בבתי הספר של הקיץ תהיה השפעה ישירה על היקף הפעילות במשק -  וכי הוא מבקש את התערבותו הדחופה של קיש.

נזכיר, כי בתי הספר הקיציים בוטלו מפאת מחסור בתקציב, וכי אתמול גם חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי בישראל, שיגר מכתב בהול לשר החינוך יואב קיש, וביקש את התערבותו בנושא.

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כרגע, קייטנת הקיץ היחידה שמתוקצבת מיועדת לכיתות א' עד ד', תימשך עד השעה 13 בצהריים - ותארך למשך שלושה השבועות הראשונים של יולי בלבד. יש לציין כי השלטון המקומי ביקש לכלול גם את השבוע הרביעי של יולי, וכן סבסוד לצהרונים ולגנים - מה שלא קורה בפועל. אם כן, הורים רבים ייאלצו לשלם אלפי שקלים לקייטנות פרטיות או עירונית שאינן מסובסדות.

חדשות 13 פנו שוב לשר החינוך קיש, והוא מסר כי הוא נמצא בשיח עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'- שמסר כי הנושא בבדיקה - ועם יושב ראש ועדת הכספים משה גפני.