בכירי המגזר החרדי קוראים לשמירה על ההנחיות בצום: "זה בנפשנו"

על אף המתווה שאישרה הממשלה, השר דרעי קרא בריאיון בתחנת הרדיו "קול חי" להתפלל מחוץ לבתי הכנסת. הרב אדלשטיין, מראשי הזרם הליטאי: "מי שנמצא בקבוצת סיכון – שיתפלל במניין בחצר או בבית"

זמן צפייה: 00:44

בכירים במגזר החרדי קראו היום (שישי) לאנשיהם לשמור על הנחיות משרד הבריאות ולהימנע מתפילות בבתי כנסת ביום הכיפורים. זאת, חרף העובדה שהממשלה אישרה מתווה לפיו התפילה במבנים מותרת תחת מגבלת התקהלות.

השר אריה דרעי התראיין בתחנת הרדיו החרדית ''קול חי'', ברקע נתוני התחלואה המדאיגים בציבור החרדי, מהם עולה כי שיעור הבדיקות החיוביות במגזר הוא כ-25%, וקרא להתפלל מחוץ לבתי הכנסת - או אפילו לבד בבית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

זמני הצום, כל המגבלות והתחזית: המדריך המלא ליום הכיפורים

הפרויקטור: גיא לרר על המיזם לגיוס מיליונים למי שקרסו כלכלית

אריה דרעי
אריה דרעי | צילום: חדשות 13

בד בבד, בשעה זו, שעות ספורות לפני כניסת הצום, בשכונות חרדיות רבות מסתובב כרוז שמפיץ את הוראת הרב גרשון אדלשטיין, ממנהיגי הזרם הליטאי, שלא לסכן את הציבור. הרב אדלשטיין אסר על אנשים שנמצאים בקבוצת סיכון להגיע לבתי הכנסת, והורה להם להתפלל במניינים בחצרות או בביתם. "אף שקשה לקיים את כל הכללים, הרי זה ניסיון מן השמיים ויש חיוב גדול לעמוד בניסיון זה - כי בנפשנו הוא", מסר הרב.

נתוני התחלואה אומנם גבוהים מאוד בכל הארץ, אך במגזר החרדי הם מדאיגים עוד יותר. רוב הערים החרדיות הגדולות נמצאות במקום גבוה מבחינת רמת תחלואה. שיעור הבדיקות החיוביות במגזר הוא ככפול מהשיעור הכלל הארצי.

בירושלים אובחנו בשבוע האחרון כ-4,800 תושבים, בבני ברק - 2,827, במודיעין עילית - 1,255 ובבית שמש 804. באלעד אובחנו 824 - שיעור הנדבקים הגבוה בארץ ביחס למספר התושבים בעיר.