רן ארז: "המורים שלא שובתים - פרזיטים". קיש: "איך אתה מעז?"

השביתה נכנסת לשבוע השני, ואין אופק להסכמות. יו"ר ארגון המורים רן ארז כינה בראיון לחדשות 13 את המורים שלא שובתים "פרזיטים" ו"גיס חמישי". הוא טען כי הם "שמים על עצמם אות קין". שר החינוך קיש תקף: "איך אתה מעז לדבר כך ולאיים בהשבתה של חודשים?". ממחר: מסגרות לא פורמליות לתיכונים יופעלו ברשויות

זמן צפייה: 01:53

שבוע חלף מאז 1 בספטמבר - ותלמידי התיכון לא רואים את החזרה ללימודים באופק. השביתה נכנסת לשבוע השני, ואין אופק להסכמות. הערב (שבת) כינה יו"ר ארגון המורים רן ארז בראיון לחדשות 13 את המורים שלא שובתים "פרזיטים וגיס חמישי". לדבריו, אותם אנשי חינוך "שמים על עצמם אות קין".

שר החינוך יואב קיש תקף: "לא רן, המורים שלנו הם לא 'פרזיטים' ולא 'גיס חמישי'. הם גיבורים שנתנו ונותנים הכול בשביל התלמידים שלהם, הם מנהיגי חינוך שהצילו את שנת הלימודים האחרונה והם אלו שמזהים את ההבדל בין התעקשות על אגו למאבק צודק. איך אתה מעז לדבר כך? איך אתה מעז לאיים בהשבתה של חודשים? איך אתה מעז לגזור על מורים מסורים אלו ,שאתה כביכול מייצג כבר 30 שנה, חגים בלי משכורות?".

בתוך כך, החל ממחר יופעלו ברשויות המקומיות מסגרות לא פורמליות לתלמידי התיכון, לאחר שבחמישי אושר תקציב במשרד החינוך של 10 מיליון שקלים ליום, להפעלתן. קיש כתב ברשתות החברתיות: "מדובר במסגרת חלופית מגוונת ומפוקחת אשר תכלול תחומי עניין שונים, פעילויות העשרה, חברתיות, רגשיות וערכיות שיתנו מענה לבני הנוער שלנו שעברו כל כך הרבה בשנה האחרונה".

שיעור בתיכון (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13
שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ'
שר החינוך קיש, יו"ר ארגון המורים רן ארז, שר האוצר סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך השבוע יתנהל סבב נוסף של שיחות בין ארגון המורים ומשרד האוצר, ומחר בשעה 11:00 צפויים להיפגש נציגים ממשרד האוצר וארגון המורים. בלב המחלוקת ניצבת סוגיית החוזים האישיים למורים, ובאוצר טוענים כי הגישו הצעות פשרה בנושא - שנדחו על ידי יו"ר ארגון המורים רן ארז.