בנט במשרד החינוך: מצפה שכולם יבינו שהמשימה העליונה היא החיסונים

ראש הממשלה ביקר במשרד החינוך והפציר במנהלים לפעול בשבועיים הקרובים ביתר מאמץ לחיסון הילדים. בנט גם ביקש להודות לשרה שאשא-ביטון על עבודתה כשברקע פיטורי המנכ"ל יגאל סלוביק

זמן צפייה: 00:46

במסגרת ישיבת עבודה שקיים היום (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, אמר הראשון כי "חיסון הילדים היא המשימה הלאומית העיקרית של מדינת ישראל, לכן אני מצפה מכל אנשי החינוך להבין שבשבועיים הקרובים זאת המשימה העליונה - יותר מכל המשימות האחרות".

בהמשך לכך, בנט ושרת החינוך שוחחו עם מנהלי האגפים והמחוזות על היערכות המשרד להמשך הטיפול בנגיף הקורונה וכן על מאמץ ההתחסנות הלאומי ובמערכת החינוך בפרט.

נפתלי בנט יפעת שאשא ביטון ביקור משרד החינוך
בנט ושאשא-ביטון בדיון במשרד החינוך | צילום: חיים צח, לע''מ

בתוך כך, ראש הממשלה בנט העניק גיבוי לשרה שאשא-ביטון והודה לה על כך שהיא "אמונה על המערכת המופלאה הזאת עם אנשים מצוינים, ועל האחריות לבניית הנפשות של הדור הבא". בדיון השתתפו גם סגן שרת החינוך, מנכ"לית משרד החינוך הנכנסת דלית שטאובר, ממונה הקורונה, מפקד מפקדת "אלון" בפיקוד העורף, מנהלי מחוזות ואגפים, ובכירים נוספים.

כזכור, בדברים שאמר אמש בנט במסיבת עיתונאים שקיים, הוא התייחס להמשך מבצע החיסונים: "אנחנו לוקחים בשיא הרצינות את החיסונים לילדים. בערים ברמה סוציו-אקונומית גבוהה אנחנו רואים רמת התחסנות גבוהה. במקומות כמו נתיבות, טבריה ויישובים ערביים רבים אנחנו רואים שברירי אחוז. זה מאוד מפריע לי". עוד הוסיף בנט: "אנחנו דואגים להנגשת חיסונים בכל דרך, אבל לכם ההורים יש אחריות".

קורונה חיסון ישראל מסכה
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

במקביל, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מספר החשודים כנדבקים באומיקרון עומד על 826 איש, ומניין הנדבקים בזן צפוי להיות כמה אלפים בעוד כמה שבועות. לדברי המשרד, ככל הנראה מדובר בתקופה של שבועיים עד 4 שבועות. לפי נתוני התחלואה בארץ, 1,004 איש נתגלו אתמול כמאומתים לקורונה, כשסך הכל ישנם 7,231 איש בישראל שחולים בנגיף. אחוז הנבדקים החיוביים אתמול עמד על 1.09%.