בנט להורים: "חייבים להגן על הילדים, אל תותירו אותם חשופים"

ראש הממשלה כינס מסיבת עיתונאים והזהיר כי נראה זינוק בתחלואה תוך 4-3 שבועות. הוא קרא להורים לחסן את הילדים והפציר במעסיקים הפרטיים לעבור לעבודה מהבית: "מזהה עייפות בציבור, חייבים לפעול בקור רוח"

זמן צפייה: 10:31

ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים בעקבות התפשטות זן האומיקרון בישראל. "לפני שלושה שבועות התרעתי בפני אזרחי ישראל שגל חדש בדרך", אמר ראש הממשלה בפתח נאומו, "יום לאחר מכן התכנס קבינט הקורונה וקיבלנו ראשונים בעולם החלטה לסגור את הכניסה לישראל לזרים. זו הייתה החלטה אמיצה שהרוויחה לנו זמן יקר".

"אמרו מי שאמרו שאני היסטרי אבל אני מודה לחבריי בממשלה שהבינו שצריך לקנות זמן", הוסיף ראש הממשלה, "הזמן הולך ואוזל, האומיקרון כבר בארץ ומתפשט מהר. זה וריאנט מדבק ביותר גם אם המספרים עוד לא גבוהים, וניתן לומר שהגל החמישי החל".

"אני לא אומר את זה כדי ליצור פאניקה", הוסיף בנט, "כולנו למודי ניסיון. אני מזהה עייפות בציבור. זה מובן וזה טבעי. דווקא מתוך זה אנחנו חייבים לפעול בצורה שכלתנית ובקור רוח. המטרה היא לצלוח תוך המשך פעילות הכלכלה והחינוך ככל שנוכל".

רה''מ נפתלי בנט במסיבת העיתונאים
רה''מ נפתלי בנט במסיבת העיתונאים | צילום: קובי גדעון / לע''מ

"היום הזמנתי לישיבה הממשלה את מיכל", סיפר ראש הממשלה, " אני מקווה שהסיפור שלה יעודד הורים לחסן את ילדיהם. בארה"ב יש יותר מ-5 מיליון ילדים מחוסנים ואין להם תופעות לוואי משמעותיות. חיסון הילדים בטוח והוא באחריות ההורים. הורה מוגן שהתחסן 3 פעמים חייב להגן גם על ילדיו. אל תותירו את הילדים שלכם חשופים ופגיעים".

"אם תחכו עד שהגל יפגע בנו, זה כבר יהיה מאוחר מדי", הוסיף בנט, "ככל שתחסנו אותם מהר יותר, הם יהיו מוגנים מהר יותר. אמנם אפשר להידבק עם החיסונים, אבל הבוסטרים שומרים עליכם שגם אם נדבקתם, המחלה תהיה קלה הרבה יותר. את הגל לא נוכל למנוע, אבל תוכלו לשמור על עצמכם. בזמן הקרוב נפרסם הנחיות ואני מבקש מכם להפעיל שכל ישר. תשמרו על ריחוק חברתי ככל האפשר. אל תתקהלו אם לא חייבים".

בהמשך נאומו אמר בנט: "יש לי בקשה מבעלי עסקים, מנכ"לי חברות: כל מי שיכול לאפשר לעובדים שלו לעבוד מהבית, תעשו את זה. זה הזמן לעבור לעבודה מהבית במגזר הפרטי. גם במגזר הציבורי נאפשר עבודה מהבית".

רה''מ נפתלי בנט במסיבת העיתונאים
רה''מ נפתלי בנט במסיבת העיתונאים

"אנחנו לוקחים בשיא הרצינות את החיסונים לילדים", הוסיף ראש הממשלה, "בערים ברמה סוציו-אקונומית גבוהה אנחנו רואים רמת התחסנות גבוהה. במקומות כמו נתיבות, טבריה ויישובים ערביים רבים אנחנו רואים שברירי אחוז. זה מאוד מפריע לי".

"אשרינו שזכינו לחיות במדינה שדואגת לכולם", הוסיף בנט, "אנחנו דואגים להנגשת חיסונים בכל דרך, אבל לכם ההורים יש אחריות. אם לפני שלושה שבועות היה צורך במשקפת כדי לראות גל מגיע, להערכתי עוד 4-3 שבועות אנחנו נראה זינוק בתחלואה שלא ישאיר מקום לספק. אם ננהג באחריות, נעבור גם את הגל הזה בשלום".

נפתלי בנט במסיבת העיתונאים
נפתלי בנט במסיבת העיתונאים

הבוקר אמר בנט כי "הזמן הולך ואוזל, הווריאנט כבר בארץ, כבר יש הידבקויות בתוך הקהילה ואנחנו כבר רואים כבר עליה במקדם ההדבקה". במקביל, שרי הממשלה קיבלו מסר מלשכת ראש הממשלה שלא להשתתף באירועים המוניים, ולהקפיד על דוגמא אישית.

עוד הוסיף לומר בנט בישיבה: "ההגנה הלאומית שהמדינה נותנת לא מספיקה, על אזח חייב לדאוג למשפחתו וילדיו. כל משפחה צריכה להיערך, אל תסמכו על השכן שהתחסן וחיסן את ילדיו, לכם זה לא יעזור הרבה".

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם הבוקר כי הסיכון להדבקה באומיקרון גבוה פי 3 בקרב מי שלא מוגן. כמו כן, משרד הבריאות עדכן כי אתמול התגלו 372 מאומתים חדשים לקורונה מבין 35 אלף בדיקות שנעשו. בישראל ישנם 81 חולים במצב קשה, מהם 39 מונשמים. 8,232 בני אדם נפטרו עד כה בשל סיבוכי המחלה.