מנכ"ל משרד החינוך צלאל למקורביו: "גמרו את העם הזה"

לאחר שמנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל הודיע כי הוא עוזב את תפקידו במחאה על המהפכה המשפטית, ציטוטים של צלאל למקורביו נחשפו ובהם התבטא בחריפות בדבר חוסר הנחת שלו מהרפורמה המשפטית. "אני מתבשל בזה המון, באחריות הגדולה לבין העובדה שזה שאתה מנהל את המערכת הזו ואתה לא יכול להגיב לקרע שהגענו אליו"

זמן צפייה: 03:58

בעקבות הודעתו של מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל, בה דיווח כי החליט לסיים את תפקידו במשרד בעקבות דהירת החקיקה - היום (שישי) נודע לחדשות 13 על התבטאויות קשות קודמות שלו בפני מקורביו, בדבר חוסר הנחת שלו מהמצב הנוכחי במדינה ומתפקידו. צלאל הוא המנכ"ל השלישי שמתפטר ממשרד החינוך בשנה וחצי האחרונות.

עוד נודע, כי כבר תקופה ארוכה שצלאל מפציר בשר החינוך יואב כיש לפעול למען עצירת החקיקה. משראה ששיחותיו עם השר לא צלחו, וכי הרפרומה אכן מגישמה את ההבטחות שלה והעבירה את חוק עילת הסבירות - החליט כי עליו להתפטר.

בשיחות עם מקורביו, ניתן לשמוע את הלבטים והמצוקות של מנכ"ל משרד החינוך היוצא. "אני מתבשל בזה המון, האחריות הגדולה לבין העובדה שאתה זה מנהל את המערכת הזו ואתה לא יכול להגיב לקרע שהגענו אליו. צריך לקחת אחריות.אם היו מעבירים את זה בתהליך טוב, שהעם יודע להכיל כמו התנתקות - לא הייתי עוזב. הלכו פה על הראש של כולם, עם אצבע בעין, עם כל מיני חוקים, וחרדים - גמרו את העם הזה".

יו''ר הוועדה המסדרת, ח''כ יואב קיש
שר החינוך ח''כ יואב קיש | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

אסף צלאל, כאמור, הוא גם טייס במיל, והוא דיבר עם מקורביו על הבעיה הביטחונית שיוצר הקרע. "הם פירקו את הצבא, ההתבטאויות שלהם יגרמו לאנשים לא לגייס את הילדים לצבא, התבטאויות שיגרמו לאנשים לעזוב את המדינה, ואת זה אני לא יכול להכיל". יחד עם זאת, הוא אינו מתכוון להצטרף למחאת הטייסים נכון לעכשיו.

לחקיקה המשפטית קדמו קשיים נוספים בין צלאל לבין שר החינוך קיש, כמו "מנויים פוליטיים הזויים", שהוא נמנה בהם - הרי מונה על ידי קיש כי היה איש אמונו. על כך אמר: "איבדתי את המנדט לבוא עכשיו למערכת החינוך ולהגיד יאללה בואו נאחה את הקרעים. איך אני יכול להגיד את זה? אף אחד לא יקשיב לי. אני מינוי פוליטי של שר החינוך, של ממשלת ישראל".

Whatsapp Image 2022 11 09 At 1
משרדי משרד החינוך בירושלים

מלשכתו של שר החינוך נמסר על התפטרותו של צלאל: "אסף שימש כמנכ"ל משרד החינוך בחצי שנה האחרונה, ובינינו הכרות ארוכת שנים המושתתת על שותפות וחברות. אני מודה לאסף על ביצוע תפקידו באופן מקצועי ומסור, תוך שימת דגש על טובתם של תלמידי ישראל והערכות לפתיחת שנת הלימודים. אני מאחל לו הצלחה רבה בכל אשר יפנה".

נזכיר, כי את צלאל יחליף מנהל מחוז ירושלים, מאיר שמעוני. על מחליפו שלנמסר מלשכתו של שר החינוך כי "הינו איש חינוך מוערך ומקצועי ובעל ניסיון של עשרות שנים במשרד החינוך, לתפקיד מ"מ מנכ"ל. שמעוני ייכנס לתפקיד באופן מיידי, תוך כדי חפיפה מסודרת עם המנכ"ל היוצא".