"ניצחון גדול לישראל": "זהב" נבחרה למסעדה הטובה ביותר בארה"ב

המסעדה, שנפתחה לפני כעשור בפילדלפיה ע"י השף הישראלי מייקל סולומונוב, קיבלה את התואר מקרן ג'יימס בירד, הארגון הקולינרי החשוב במדינה. "בבל" הישראלית הייתה מועמדת לפרס אחר, אך לא זכתה

זמן צפייה: 00:24

מסעדת "זהב" של השף הישראלי מייקל סולומונוב זכתה הלילה (שלישי) בפרס המסעדה הטובה ביותר מטעם קרן ג'יימס בירד, הארגון הקולינרי החשוב ביותר בארצות הברית, בטקס שנערך בשיקגו. בשיחה עם חדשות 13 לאחר הזכייה אמר סולומונוב "זהו ניצחון גדול עבור ישראל".

"זהב" נפתחה לפני כעשור בעיר פילדלפיה ומגישה מטבח ישראלי מודרני. ולפני כשנתיים הארגון העניק לסולומונוב את התואר "שף השנה". בשנה זו הוציא יחד עם שותפו סטיב קוק את הספר "זהב: עולם של בישול ישראלי", שזכה בפרס גם כן. שני השותפים מתכננים לפתוח שלוש מסעדות נוספות בשנה הקרובה, ולאחרונה נסעו לישראל עם צוות עובדים כדי לשבח את המנות. סולומונוב הוא גם אח שכול - אחיו דוד נהרג בשנת 2003 מירי צלף של החזבאללה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בעקבות הפאר, המחיר והשקט היחסי: הישראלים חוזרים לטורקיה

מסעדות בדרכים וארוחות חטופות: המסע הקולינרי של הפוליטיקאים

הלהיט התיירותי שמושך אלפי ישראלים: סיורי אוכל באירופה

השף מייקל סולומונוב במטבח מסעדת זהב
השף מייקל סולומונוב במטבח מסעדת זהב

גם מסעדת "בבל" הישראלית הממומקמת בלוס אנג'לס השתתפה בטקס והייתה מועמדת לפרס "המסעדה החדשה הטובה ביותר", אך הפסידה למסעדה הצרפתית "Frenchette" שבניו יורק. כזכור, לפני שבועיים נבחרה "בבל" למסעדת השנה של מגזין ה"לוס אנג'לס טיימס". המסעדה נפתחה בשנה שעברה על ידי השפים אורי מנשה הישראלי ואשתו ג'נביב גרגיס.

מסעדת זהב זכתה בפרס היוקרתי של קרן ג'יימס בירד
מסעדת זהב זכתה בפרס היוקרתי של קרן ג'יימס בירד
השף מייקל סולומונוב ברגע קבלת הפרס
השף מייקל סולומונוב ברגע קבלת הפרס