הלך לעולמו גדעון הוד, שדרן הרדיו והספורט המיתולוגי

הוד, אחד מסמליה של "קול ישראל" ומי הוא שייבא מאיטליה את הפורמט של "שירים ושערים" -תוכנית הדגל של התחנה - הלך לעולמו בגיל 90. הוא החל את הקריירה הרדיופונית שלו ב-1954, כשהשתתף בקורס הקריינות שניהלה ראומה אלדר - ושנה לאחר מכן החל לעבוד כקריין. מ-1988 ובמשך 33 שנים הגיש וערך את "החידון המוזיקלי". ב-2021 הגיש את תוכניתו האחרונה ופרש

גדעון הוד
גדעון הוד | צילום: משה שי, פלאש 90

גדעון הוד, שדרן הרדיו ומגיש הספורט המיתולוגי של "קול ישראל", הלך לעולמו היום (שבת) בגיל 90. הוד היה נשוי לאילנה, והוא הותיר אחריו בן ובת.

הוד נולד בתל אביב בשם גדעון הירשנהורן. בשנות ה-40' החל להשתתף בחידוני מוזיקה ב"קול ישראל" - והפגין ידע נרחב. את שירותו הצבאי עשה בחיל האוויר ואף השתתף בקורס טיס, אך לבסוף עבר לקורס מדריכי ספורט. במשך 11 שנים עבד כמורה לחינוך גופני בבתי ספר יסודיים ועל-יסודיים.

גדעון הוד
גדעון הוד | צילום: משה שי, פלאש 90

ב-1954 לקח חלק בקורס הקריינות שניהלה ראומה אלדר, ושנה לאחר מכן החל לעבוד כקריין ב"קול ישראל". לאורך עשרות שנים שידר הוד את משחקי הכדורסל של מכבי תל אביב ושל נבחרת ישראל - וראיין דמויות בולטות בספורט. הוא ייבא לארץ מהרדיו האיטלקי את הפורמט של התוכנית "שירים ושערים" - שהפכה לתוכנית הדגל ב"קול ישראל" ושודרה במשך 35 שנה, מ-1970.

ב-1988 החל להגיש את "החידון המוזיקלי" ב"קול המוסיקה" - שאותו גם ערך. ב-30 בדצמבר 2021 הגיש את תוכניתו האחרונה - ונפרד מהמאזינים.