המוזיקאי והשחקן דן תורן הלך לעולמו בגיל 63

לאחר שאושפז בעקבות מאבק במחלת הסרטן, אחד היוצרים הבולטים בתרבות הישראלית מאז שנות ה-80 נפטר בביה"ח איכילוב. תורן, זוכה פרס אקו"ם לפזמונאות, כיכב בסרט "בחינת בגרות" והיה חבר בלהקות "שונרא", "בלאגן" ו"הזבובים". בין להיטיו הבולטים: "לבן על לבן", "שוב השקר הזה" ו"אימפריות נופלות לאט"

זמן צפייה: 02:24

המוזיקאי, היוצר והשחקן דן תורן הלך לעולמו היום (רביעי) בגיל 63 בבית החולים איכילוב בתל אביב, לאחר מאבק במחלת הסרטן. הוא היה חבר בלהקות "שונרא", "בלאגן" ו"הזבובים", ובין להיטיו הבולטים כאמן סולו נמנים "אימפריות נופלות לאט", "לבן על לבן" ו"שוב השקר הזה". בנוסף כתב שירים רבים לאמנים אחרים, בהם "גידי" לשרון ליפשיץ, "בך לא נוגע" ליהודית רביץ, "את שרה ברדיו" לרמי קליינשטיין ו"השומר של הגן" לברי סחרוף.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר ספד לו: "הצטערתי לשמוע על פטירתו בטרם עת של הזמר והיוצר דן תורן. מותו הוא אבידה גדולה לתרבות הישראלית. תורן היה זמר-יוצר, פזמונאי ושחקן מוערך, זוכה פרס אקו"ם לפזמונאות. שיריו הפכו לחלק בלתי נפרד מפסקול חיינו. דן גם היה המורה של בני אליאב בבית הספר רימון ועדיין זכורים לי סיפורי בני על השיעורים המיוחדים איתו. יצירותיו ימשיכו ללוות אותנו עוד שנים רבות. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו".

תורן נולד בקיבוץ ראש הנקרה, בנו של השחקן והבמאי אילן תורן, מוותיקי תיאטרון חיפה, ושל הפסיכולוגית אילנה תורן-עמית, שהייתה עורכת בכירה ב"ידיעות אחרונות". כשהיה בן שנתיים עזב את הקיבוץ עם משפחתו שעברה לתל אביב, שם גדל. שירת בתיאטרון צה"ל, ולמד בבית הספר לטלוויזיה וקולנוע של אוניברסיטת תל אביב.

תורן התפרסם לראשונה בתחילת שנות השמונים בפינה "על הברזלים", אשר שודרה בתוכנית "זהו זה", ובין היתר כיכב בסרטי הקולנוע "בחינת בגרות" ו"עתליה". במקביל הוא שיחק בתיאטרון בית לסין ובתיאטרון הקאמרי, ובטלוויזיה שיחק בין היתר בטלנובלה "משחק החיים". תורן היה שותף להקמת ערוץ הילדים, ונמנה עם מגישיו הראשונים.

דן תורן מגיש את תוכניתו ברדיו תל אביב, 2009
דן תורן מגיש את תוכניתו ברדיו תל אביב, 2009 | צילום: Tiviet, מתוך ויקיפדיה

תורן שימש גם כמרצה בכיר במסלול הרב-מחלקתי בבית הספר לאמנות "בצלאל", ולימד בבתי הספר למוזיקה "רימון" ו"מזמור". בנוסף הוא שידר תוכנית אישית ברדיוס 100fm, ולאחר מכן ברדיו תל אביב. בשנת 2010 זכה בפרס אקו"ם לפזמונאות. בשנת 2021 פרסם ספר אוטוביוגרפי בשם "חוזר לשם עכשיו". תורן היה גרוש, והותיר אחריו שני ילדים.