לאחר שנעצר בנתב"ג: כתב אישום הוגש נגד המקורב לעודה קוטייר

כשש שנים לאחר פרשת "האביב הערבי" ובריחתו מהארץ, כתב אישום הוגש נגד סינאן סרסור, חבר בארגון הפשיעה של קוטייר, שהיה מעורב, לפי האישום, בפרשת הרצח של אביחי ועקנין. סרסור מואשם בקשירת קשר לפשע, סחיטה באיומים, החזקת נשק במסגרת ארגון פשיעה וניסיון לרצח

סינאן סרסור

כשבועיים לאחר שנעצר בנתב"ג, כתב אישום הוגש היום (רביעי) בפרשת "האביב הערבי" נגד סינאן סרסור בן ה-33, שהיה מקורב לעבריינים עודה קוטייר וערן חייא, לאחר שבמסגרת חברותו בארגון הפשיעה של קטייר קשר קשר לרציחתו של אביחי ועקנין ז"ל, חטף שני קטינים, הכה אותם וניסה לרצוח שני אנשים נוספים.

מכתב האישום שהגיש עו"ד יהונתן אליהו טל עולה כי סרסור ומעורבים נוספים לקחו חלק בארגון פשיעה בראשו עמד קטייר עודה. הארגון פעל באופן מאורגן ומסודר, של קטייר ושל קרוב משפחתו עומרי עודה ושל אחיו שרחביל עודה, אשר הורו לחברי הארגון לבצע פעולות פליליות שונות. הנאשם ואחרים היו חברים בארגון ושמשו כאנשי ביצוע של הארגון. במסגרת זו, בין היתר, ביצעו מעשי רצח וניסיונות רצח, החזיקו נשק, סחטו בכוח ובאיומים, והכל לשם קידום ומימון פעילות הארגון.

כך למשל, במסגרת קשר שנקשר בין קטייר לבין אנשים אחרים, תכנן קטייר לגרום למותו של יעקב אמסלם על ידי חברי ארגונו – צרצור, תייר עינאש, הישאם סדה, מחמוד חמדאן ומוסנה אל שאער, באמצעות יריות אקדח. סרסור ויתר חברי הארגון הצטיידו באקדחים וברכב, לוחיות רישוי מזויפות ואופנוע. במהלך תקופה זאת, הגיעו סרסור ושאר חברי הארגון באופן תדיר לתל אביב, שהו במספר מקומות מסתור והמתינו לעדכון מהתצפיתן לגבי מיקומו של אמסלם, וזאת כשהם מצוידים באקדחים. לבסוף, באחד מן הימים, יצאו כטייר וחברי ארגון אחרים לבת ים, שם ירו באביחי ועקנין ז"ל וגרמו למותו, בעודם סבורים כי מדובר באמסלם.

אזיקים
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: שאטרסטוק

במהלך ההכנות לתוכנית הרצח של אמסלם, הודיע מוסנה כי האופנוע אבד וחברי הארגון חשדו כי נגנב. בהמשך לכך, פנו הארבעה לשני קטינים, בני 17 ו-16 אשר שהו בקרבת מקום, ושאלו אודות האופנוע. בשלב מסוים קטייר הכה את הקטינים, דרך אקדח והצמידו לראשו של אחד הקטינים. הארבעה החליטו לחטוף את הקטינים, הכניסו אותם לרכב החלו בנסיעה לג'לג'וליה. אחד מהקטינים הוכנס לתא המטען והשני אל המושב האחורי, תוך שהוא מוכה על ידם. בהגיעם לג'לג'וליה המשיכו הארבעה להכות את הקטינים והובילו אותם לחוות סוסים, שם הכה כטייר את אחד מהם באמצעות חבל עד שאלה מסרו כי אדם בשם מוחמד גנב את האופנוע. לבסוף הקטיני שוחררו.

כתב האישום מגולל שני אירועים נוספים בהם מואשם צרצור בניסיון רצח, תוך קשירת קשר עם שאר חברי הארגון ואנשים נוספים. בבקשת המעצר ציין עו"ד טל כי "אין מדובר בפעילות רגעית כי אם בפעילות מתמשכת, פעילות אלימה שנפרסה על פני חודשים ארוכים, תוך פגיעה או ניסיון פגיעה במגוון רחב של קורבנות. הפעילות כללה הצטיידות בכלי נשק. הפעילות הייתה מתוחכמת, כללה מעקבים, ושימוש באמצעים טכנולוגיים שכל תליתם היה להוביל לרציחתם של אנשים שונים".

"פעילותו הפלילית של משיב זה ושל יתר חברי הארגון נפסקה רק עת החליט עד המדינה להעיד על מעלליהם הנפשעים של המעורבים, ושל המשיב בפרט, עדות אשר במהלכה, יצא המשיב את תחומי המדינה ולא שב אליה, אלא כעבור שנים ארוכות, לאחר שההליך הפלילי נגד יתר המעורבים הסתיים, ולאחר ששוחררו מספר חשודים ומעורבים שנעצרו בתקופה האחרונה ונחשדו בביצוע עבירות פליליות שונות במסגרת חקירת התיק".

עורכי הדין ווליד כבוב ויניב שגב
עורכי הדין ווליד כבוב ויניב שגב

לסרסור מיוחסות עבירות של קשירת קשר לפשע במסגרת ארגון פשיעה, החזקת נשק במסגרת ארגון פשיעה, חטיפה לשם סחיטה במסגרת ארגון פשיעה, סחיטה בכוח במסגרת ארגון פשיעה, סחיטה באיומים במסגרת ארגון פשיעה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות במסגרת ארגון פשיעה, ניסיון רצח במסגרת ארגון פשיעה, נשיאת נשק במסגרת ארגון פשיעה ואחזקת נשק במסגרת ארגון פשיעה.

עו״ד יניב שגב שמייצג את סרסור מסר: "את דעתי על כתב האישום והראיות שמגבשות אותו, אשמור בעת הזו לעצמי. ניסיוני לימד אותי שתגובות מעין אלו, נכון למסור בסיום התיק ולא בתחילתו, וכך אעשה".