המפקדים החדשים במשטרה: בן גביר ושבתאי סיכמו על שורת מינויים

לאחר הסכסוך המתוקשר בין השניים בשבועות האחרונים, המפכ"ל והשר יישרו את ההדורים ביניהם וסיכמו על שורת מינויים בפגישה בת שש שעות. פרץ עמר ימונה למפקד מחוז ת"א במשטרה ואמיר כהן למפקד מחוז דרום

זמן צפייה: 01:36

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סיכם היום (רביעי) עם המפכ"ל קובי שבתאי על שורת מינויים חדשים במשטרה, בהם ניצב פרץ עמר שמכהן כיום מפקד מחוז דרום וימונה למפקד מחוז תל אביב וניצב אמיר כהן, המכהן כיום כמפקד מג"ב, וימונה למפקד מחוז דרום. המפכ"ל שבתאי יסיים את תפקידו ב-17 בינואר 2024 כמתוכנן.

מינויים נוספים שסוכמו בין השניים: לתפקיד הפרויקטור למאבק בפשיעה בחברה הערבית ימונה ניצב יורם סופר, שמכהן כעת כמפקד מחוז חוף; לתפקיד מפקד מחוז חוף ימונה תת ניצב דני לוי, שיקודם לדרגת ניצב; לתפקיד מפקד מג"ב ימונה תת ניצב בריק יצחק, שיקודם לדרגת ניצב; לתפקיד ראש אגף תכנון ימונה ניצב יוסי רופא ולתפקיד ראש אגף ההדרכה ימונה ניצב עמיחי אשד.

כזכור, ניצב אשד, מפקד מחוז תל אביב, פוטר בצורה תקשורתית ובאופן שזכה לביקורת רבה, אך בסופו של דבר הוא נשאר בתפקיד. היום הוחלט כי הוא יועבר לתפקיד ראש אגף ההדרכה כחלק מסבב המינויים.

ניצב פרץ עמר
ניצב פרץ עמר, ימונה למפקד מחוז ת''א | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90
מפקד מחוז ת''א עמי אשד בזירת הפיגוע בטיילת תל אביב, קויפמן
ניצב עמי אשד, הודח מתפקידו | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כזכור, לפני כשלושה שבועות הודיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר למקורביו כי הוא לא מתכוון להאריך את כהונתו של המפכ"ל שבתאי, ובפגישה שנערכה בין השניים הסביר בן גביר לשבתאי את החלטתו בטענה כי הוא נכשל בטיפול במיגור הפשיעה בחברה הערבית.

שבתאי, שהיה באותה העת בגרמניה לצד אחיו שעבר ניתוח מורכב, לא הגיב לדברים, אך בסביבתו ביקרו את בן גביר בחריפות: "השר אפילו לא דיבר איתו, המפכ"ל גילה מהתקשורת בזמן שהוא מלווה את אחיו בניתוח מורכב בחו"ל. אין יותר נמוך מזה. המפכ"ל הוא זה שהודיע לשר שאינו מוכן להמשיך, השר חיכה שהוא יטוס כדי להוציא הודעה. זה מארב מתוכנן של ילד בכיתה ד'. המפכ"ל נכשל? הוא זה שלראשונה הוריד ב-2022 את כמות הנרצחים בחברה הערבית, עד שהגיע השר בן גביר שלא הפסיק להפריע".

השר בן גביר והמפכ''ל שבתאי
השר בן גביר והמפכ''ל שבתאי | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

בשבוע שעבר הודיע שבתאי אין בכוונתו להמשיך לשנה רביעית כמפכ"ל, והוסיף כי "בתנאים שעומדים לרשותי כמפכ"ל, השתדלתי לעשות את המיטב ולשמור על מקצועיות וממלכתיות". שבתאי הוסיף: "זה לא סוד שאין בכוונתי להמשיך שנה רביעית בתנאים האלה".

מהשר בן גביר נמסר בתגובה להודעת שבתאי: "אני רוצה להגיד תודה רבה למפכ"ל קובי שבתאי על עשרות שנים של שירות למען מדינת ישראל. זה לא סוד שהיו בנינו מחלוקות, מחלוקות מהותיות. אבל המפכ"ל היה לוחם שנים רבות, לוחם טוב, לוחם חזק למען המדינה, מודה לו על שנים של שירות".