לפני כינוס הוועדה לבחירת שופטים: לוין נפגש עם מ"מ נשיא העליון

לחדשות 13 נודע כי שר המשפטים נפגש עם ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן - יומיים לפני כיונוס הוועדה לראשונה בכהונת לוין. עם זאת, גם אחרי הפגישה - נושא מינוי נשיא ושופטים לבית המשפט עליון לא על הפרק

השר יריב לוין והשופט עוזי פוגלמן
השר יריב לוין והשופט עוזי פוגלמן | צילום: חיים גולדברג, יונתן זינדל / פלאש 90

פרסום ראשון: ביום חמישי צפויה הוועדה לבחירת שופטים להתכנס לראשונה, ולחדשות 13 נודע כי היום (שלישי) נפגש שר המשפטים יריב לוין עם ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן. גם אחרי הפגישה בין השניים, נושא מינוי נשיא ושופטים לבית המשפט עליון לא יעלה על הפרק בישיבה ביום חמישי.

אתמול פורסם במהדורה המרכזית כי חברי הוועדה בדקו אפשרות לכפות על השר את סדר היום ולהעלות להצבעה מינוי נשיא לעליון, אך בהתייעצות פנימית של כמה מחברי הוועדה, לרבות ממלא מקום נשיא העליון, השופט פוגלמן, הגיעו החברים למסקנה שמי שקובע את הצורך במינוי נשיא העליון הוא עדיין שר המשפטים.

שר המשפטים יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברי הוועדה מתכוונים להגיד ביום חמישי הקרוב שיש צורך במינוי נשיא לבית המשפט העליון, ואם הוא יעמוד בסירובו - אומרים בוועדה כי זה יהווה לפלטפורמה לעתירות עתידיות לבג"ץ, בטענה כי מה שעושה השר לוין הוא לא חוקי, שכן ברור שיש צורך במינוי נשיא לעליון.