הערכה: מפקד מחוז ת"א יודיע הערב על פרישה מהמשטרה

ניצב עמי אשד צפוי למסור ב-18:00 הצהרה, ולפי הערכות הוא יודיע על פרישה משורות משטרת ישראל אחרי יותר מ-30 שנות שירות. ניצב אשד הודח על-ידי השר בן גביר במרץ - אך נשאר בתפקידו לאחר שהמפכ"ל הקפיא את המהלך בעקבות הנחיית היועמ"שית, שאמרה כי "קיים חשש כבד לחוקיות ההליך"

מפקד מחוז ת"א עמי אשד בזירת הפיגוע בטיילת תל אביב, קויפמן
ניצב עמי אשד, הודח מתפקידו | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אחרי שהודח על-ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר באופן פומבי, אך נשאר בתפקידו, צפוי מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב עמי אשד, למסור הערב (רביעי) ב-18:00 הצהרה. לפי ההערכות, הוא יודיע על פרישה מהמשטרה אחרי יותר מ-30 שנות שירות. אשד, נזכיר, הודח על-ידי בן גביר במרץ בשל הסיבה שהאחרון לא היה מרוצה מהתנהלות המשטרה באירועי החסימות בנתב"ג במסגרת "יום ההתנגדות" למהפכה המשפטית.

בשבוע שעבר השר בן גביר סיכם עם המפכ"ל קובי שבתאי על שורת מינויים חדשים במשטרה, במסגרתם הועבר אשד לתפקיד ראש אגף ההדרכה - שנחשב פחות חשוב. ניצב אשד לא הגיע השבוע לטקס החלפת מפקדי המחוזות, ובמשטרה טענו שההחלטה מהווה החרמה של הטקס - אך אשד טען שיש לו אירוע משפחתי.

Whatsapp Image 2023 07 04 At 1
מפקד מחוז תל אביב עמי אשד אמש בזירת הפיגוע | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כזכור, יום למחרת ההצהרה של בן גביר בדבר הדחתו של אשד, המפכ"ל שבתאי אמר כי "מדובר בסבב מינויים שמשטרת ישראל נערכת אליו מזה תקופה ארוכה. עיתוי ההחלטה נקבע על-ידי השר לביטחון לאומי בלבד". הוא הקפיא את המהלך בעקבות הוראת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב- מיארה, שהביעה "חשש כבד לחוקיות ההליך".

שבועות ספורים לאחר מכן הנחתה גלי בהרב-מיארה את המפכ"ל ובן גביר "לקבל החלטה חדשה בנוגע להעברתו של מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, מתפקידו. על ההחלטה החדשה להתקבל לאחר שתינתן לקצין הזדמנות להשמיע את עמדתו, ולאחר שקילה מחדש של השיקולים הרלוונטיים בהתאם לנהלי המשטרה ולהסדרים המקובלים לעניין זה".

בן גביר ובהרב-מיארה
בן גביר ובהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוד אמרה בהרב-מיארה: "במסגרת הבחינה המשפטית שנערכה על-ידי המשנים ליועצת המשפטית לממשלה - עמית מררי וגיל לימון, הובאו עמדותיהם של השר לביטחון לאומי, מפכ"ל המשטרה, וגורמי המקצוע והמשפט הרלוונטיים במשרד לביטחון לאומי ובמשטרת ישראל".