היועמ"שית לבג"ץ נגד קרעי ואמסלם: "לבטל את הדחת יו"ר הדואר"

היועצת המשפטית לממשלה פנתה לבג"ץ, וביקשה למנוע את העברתו של יו"ר דואר ישראל, מישאל וקנין, מתפקידו. "זה יפגע בעצמאות דירקטוריונים בחברה ממשלתית. מדובר בהחלטה שלא התקבלה 50 שנה"

זמן צפייה: 00:59

‏פרסום ראשון: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מסרה את תשובתה לבג"ץ בנוגע לעתירה גד פיטוריו של יו"ר דואר ישראל, מישאל וקנין, על-ידי השרים שלמה קרעי ודוד אמסלם, ואמרה כי "יש לבטל את ההחלטה להעביר את יו"ר הדירקטוריון של הדואר מתפקידו, שאם לא כן זה יפגע בעצמאות דירקטוריונים בחברה ממשלתית. מדובר בהחלטה שלא התקבלה 50 שנה".

השר קרעי תקף את בהרב-מיארה: "היועצת המשפטית לממשלה הגדילה לעשות הערב בתשובתה לבג"ץ על הדחת יו"ר הדואר. 91 עמודים - מלאכת מחשבת של חרטוט, מנותקת מהמציאות שכל אזרח מרגיש יום יום. היועמ"שית לא קשורה לעניין, מנהלת רשות החברות לא מעניינת כאן, רק הציבור נוגע בדבר. אנחנו נייעל את השירות לציבור לפני, תוך כדי ואחרי ההפרטה - תהא אשר תהא החלטת בג״ץ בחמישי הקרוב. כולי תקווה שהשופטים יבינו את אחיזת העיניים, את הזלזול במצוקות הציבור ואת קשר השתיקה של הקליקה ששומרת על עצמה בכל מחיר".

שר התקשורת שלמה קרעי
שר התקשורת שלמה קרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שהיועמ"שית הודיעה לשרים קרעי ואמסלם כי לא תוכל להגן עליהם בבג"ץ, לאור "פגמים מהותיים" בהליך. אמש נחשף בחדשות 13 כי חמישה עורכי דין בכירים סירבו לייצג אותם. השרים פנו לחמישה עורכי דין בכירים, בהם נבות תל-צור, אחד מבכירי הפליליים בישראל, ועו"ד רז נזרי, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה - אלא שהם נתקלו בסירוב מכל החמישה. בנוסף, נזכיר כי מנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים כבר עיכבה מינוי של ארבעה מקורבים לליכוד לדירקטוריון הדואר.