לאחר שכמעט שוחרר: אישום יוגש נגד העבריין יוסי מוסלי

בעקבות התפתחות בחקירה, המשטרה צפויה להגיש הצהרת תובע נגד העבריין, ובשבוע הבא גם כתב אישום, בגין סחיטה שלא הצליחה של שני אנשי עסקים. עורך דינו טען: "אין פה שום סחיטה, ולא עבר פה שום כסף"

יוסי מוסלי בהארכת המעצר
יוסי מוסלי בהארכת המעצר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתום החקירה, המשטרה צפויה להגיש היום (חמישי) הצהרת תובע נגד העבריין יוסי מוסלי, בגין סחיטה שלא הצליחה של שני אנשי עסקים, ובשבוע הבא צפויה המשטרה להגיש נגדו כתב אישום בנושא. רק לפני שבוע נשקלה עדיין ביחאב"ל, היחידה לחקירות בינלאומיות של להב 433, האפשרות לשחרר את מוסלי. מעצרו הוארך עד ליום ראשון - אז יוגש כתב האישום.

במהלך השבוע, כך מתברר כעת, הציגו חוקרי היאחב"ל שתי שיחות מוקלטות של מוסלי שבהן לדבריהם עולה חשד כי מוסלי איים על אחד מאנשי העסקים תוך שהוא דורש ממנו להיפגש עימו, לדברי המשטרה, זאת על מנת להיכנס עימו כשותף בעסקים. מדובר באירוע שהתרחש בעוד שמוסלי היה בדרום אפריקה, ואנשי העסקים בישראל.

יוסי מוסלי מכוסה פנים בבית המשפט
יוסי מוסלי מכוסה פנים בבית המשפט

עו''ד דורון נוי
עו''ד דורון נוי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בסופו של דבר מוסלי לא קיבל את הכסף, ואפילו פגישה לא נערכה בין הצדדים. אלא שלאור התלונה שיש בידי המשטרה, וההקלטות שנחשפו שלשום בחקירה - החליטו במשטרה ובפרקליטות שיש בכך מספיק בכדי להגיש כתב אישום נגד מוסלי. ההערכה היא שכתב האישום יוגש בבית משפט השלום, בשל העובדה שמדובר רק בניסיון על פי החשד. סניגורו של מוסלי, עורך הדין דורון נוי אמר על הטענות: "אין פה שום סחיטה, ולא עבר פה שום כסף".

בנוסף לכך, אתמול נעצר על ידי היאחב"ל עמי בוסי, גורם המקורב למוסלי. בית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים. בוסי נעצר אתמול בעקבות התפתחות בחקירה, והוא חשוד בין היתר כמי שפנה לחוקרים פרטיים כדי שיבררו פרטים על המתלוננים בתיק של מוסלי.