גורמים במשטרה נגד הפרויקטור של בן גביר: "לא עוזר ולא נוכח"

ביקורת חריפה נמתחה במשטרה על ניצב יורם סופר, עד לאחרונה מפקד מחוז חוף וכעת הממונה על טיפול בפשיעה בחברה הערבית. גורמים במשטרה מסרו לחדשות 13 כי סופר מעוניין רק במירוץ למפכ"לות ולא משתתף בדיונים או נוכח בזירות החשובות

זמן צפייה: 01:24

גורמים בכירים במשטרה מתחו ביקורת חריפה על פרויקטור המשטרה לטיפול בפשיעה בחברה הערבית, ניצב יורם סופר - כך פורסם הערב (שני) בחדשות 13. סופר מונה לתפקיד הפרויקטור על ידי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לאחר שכיהן כמפקד מחוז חוף - היום אחד המוקדים של האלימות בחברה הערבית.

בשיחות עם חדשות 13 מתחו גורמים בכירים במשטרה ביקורת חריפה על סופר ואמרו עליו: "הוא לא עוזר לנו, הוא לא מביא פתרונות, לא משתתף בדיונים. יתרה מכך, הוא גם לא נוכח בזירות החשובות". לפי הגורמים, סופר לא הגיע לזירת רצח החמישה בבסמת טבעון ואף לא לפשיטה על ארגון הפשע של משפחת ג'רושי. שני האירועים נחשבים לאירועים גדולים וצמרת המשטרה כולה הייתה מעורבת בהם.

בתור קצין בכיר, בדרגת ניצב, סופר קיבל צוות של עוזרים ודובר משלו. בכירי המשטרה טענו שמה שמעניין אותו הוא רק המירוץ למפכ"לות - ושאם לא ייבחר על ידי השר בן גביר - הוא יעזוב את המשטרה.

Whatsapp Image 2023 08 17 At 1
השר בן גביר וניצב יורם סופר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בסביבתו של סופר אמרו כי הוא לא הגיע לזירות החשובות כי הוא לא רוצה להתעמת עם המפכ"ל קובי שבתאי - לאחר שבין השניים היה סכסוך מתמשך. התגובה הרשמית שמסר דוברו: "עד כה קודמו פעילויות שונות בדגש לביצוע הריסות בקרב מחוללי פשיעה, מסירת שומות מס ליעדים נבחרים, מקרקעין ועוד, זאת לצד הפעילות המאומצת של יחידות המשטרה הטריטוריאליות באירועים השונים ובזירות הרצח".