ראש חטיבת ההאזנות לשעבר: "בכל שירותי לא נתקלתי בחריגות משמעותיות"

תנ"צ יואב חסן, שעמד בראש יחידת הסיגינט בתקופת המפכ"ל הקודם רוני אלשיך, אמר לחדשות 13 כי יש פיקוח על האזנות סתר - והכל נעשה כחוק. "זה הנושא הכי מטופל, מבוקר ומפוקח במשטרת ישראל, מטבע הדברים כי הוא חודר לפרטיות של אנשים"

זמן צפייה: 01:54

תנ"צ יואב חסן, שעמד בראש יחידת הסיגינט שאחראית על המודיעין הטכנולוגי של המשטרה בתקופתו של המפכ"ל הקודם רוני אלשיך, הגיב הערב (שני) לראשונה לפרשת הריגול באמצעות תוכנת "פגסוס" שבוצע על ידי המשטרה, ואמר לחדשות 13 כי הכל נעשה לפי חוק: "יש בקרה ויש פיקוח בראשות היועץ המשפטי לממשלה, והאנשים שעושים אותו מאוד מיומנים"

"אני לא נתקלתי בכל שירותי במשטרה בחריגות משמעותיות", הוסיף חסן, "אולי פרט טכני כזה או אחר, אבל ברמה של מדיניות - זה הנושא הכי מטופל, מבוקר ומפוקח במשטרת ישראל, מטבע הדברים כי הוא חודר לפרטיות של אנשים. לא היו חריגות משמעויות של אי הוצאת צווים או האזנות בלי צו, אני לא זוכר מקרים כאלה".

כזכור, הבוקר פורסם ב"כלכליסט" כי המשטרה שתלה את תוכנת הריגול "פגסוס" של חברת NSO בטלפונים של בכירים במגוון רב של תחומים, ובהם גם מקורבים לנתניהו - כולל בנו אבנר ויועציו טופז לוק ויונתן אוריך.