גנב רכב שנמלט משוטרים והרג תושב חולון יואשם ברצח

ארבעה חודשים אחרי שהרצל בוסתנאי, תושב חולון בן 72, נהרג כשגנבי רכב פגעו בו כשנמלטו משוטרים שדלקו אחריהם - הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד מוחמד לולו, תושב רמאללה בן 38, בגין רצח בנסיבות מחמירות: "הותיר את המנוח לכוד מתחת לרכב ומבלי שהזעיק עזרה"

הרצל בוסתנאי והזירה בחולון
הרצל בוסתנאי והזירה בחולון | צילום: באדיבות המשפחה/כבאות והצלה תחנה אזורית חולון

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה היום (שני) כתב אישום תקדימי בחומרתו לבית המשפט המחוזי בעיר נגד מוחמד לולו (38) מרמאללה, לאחר שרצח את הרצל בוסתנאי (72) ז"ל בחולון בחודש מאי, תוך שהוא מנסה להימלט מהעיר עם רכב שגנב.

כתב האישום מייחס ללולו עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, סיכון חיי אדם, הפקרה, קשירת קשר לפשע (גניבת רכב), גניבת רכב, שהיה שלא כדין, נהיגה ללא רישיון, נהיגה ללא ביטוח והיזק לרכוש במזיד. נגד נאשם אחר, מוחמד מרעי, הוגש ביום חמישי שעבר כתב אישום בגין עבירות קשירת קשר לביצוע פשע וגניבת רכב, והוא שוחרר למעצר בית, ואילו האדם השלישי נמלט ודרוש חקירה.

מכתב האישום, שהגישו עורכות הדין לבנת מלמד וענבר פינסקר-קמפר, עולה כי לולו נכנס לישראל בניגוד לחוק וכי אין לו רישיון נהיגה. "במהלך החודשים אפריל-מאי 2023 עסקו לולו, מוחמד מרעי ואדם נוסף בגניבת רכבים בשטחי מדינת ישראל והעברתם לשטחי הרשות הפלסטינית. במסגרת עיסוקם, הגיעו לחולון והבחינו ברכב מאזדה, אותו החליטו לגנוב אותו", נאמר. "לולו פרץ לרכב, הניע וגנב אותו".

הניידת שבה התנגשו גנבי הרכב
הניידת שבה התנגש גנב הרכב

עוד נכתב בכתב האישום: "באותה עת התקיימה פעילות יזומה של משטרת ישראל כנגד גניבות, במסגרתה שוטר שנכח בקרבת מקום חסם חלק מהכביש באמצעות ניידת, ירד מהניידת ונעמד בסמוך לה. לולו נסע לכיוון הניידת ופגע בחזיתה תוך שהוא מסכן את חייו של השוטר, שבתגובה ירה כדור אחד לכיוון גלגל אחורי ימני של רכב המאזדה, במטרה לעצור את לולו אשר המשיך בנהיגתו הפרועה".

"מיד לאחר מכן, ביצע שוטר אחר חסימה נוספת של חלק מהכביש באמצעות ניידת שניה. לולו המשיך בנהיגתו הפרועה באופן שחייב את השוטר השני להימלט על מנת להימנע מפגיעה, פגע בניידת השנייה, העיף אותה לכיוון הנגדי וגרם לנזק לה ולשני רכבים שחנו בסמוך. בשלב זה השוטר הורה ללולו לעצור וירה שלושה כדורים לכיוון רכב המאזדה אשר המשיך בנסיעה פרועה. לולו פנה שמאלה כנגד כיוון התנועה והמשיך בנסיעתו עד שפגע בקטנוע שעליו רכב אותה עת הרצל בוסתני ז"ל, והדף אותו לעבר רכב שנסע ממול, בכיוון הנסיעה".

"בשלב זה, יצא לולו מרכב המאזדה ונמלט באופן רגלי מהמקום, תוך שהוא מותיר את המנוח לכוד מתחת לרכב שנסע ממול, ומבלי שהזעיק עזרה. כתוצאה ממעשיו של לולו נלכד המנוח מתחת לרכב ונגרמו לו נזקים קשים אשר הביאו למותו".

בית המשפט המחוזי מרכז - לוד
בית המשפט המחוזי מרכז - לוד | צילום: חדשות 13

בבקשת המעצר ציינו עורכות הדין מלמד ופינסקר-קמפר כי "עבירת גניבת רכב, מוגדרת בשנים האחרונות על ידי כלל הערכאות כ'מכת מדינה', זאת לאור שכיחותה, קלות ביצועה ופגיעתה באזרחי המדינה על רכושם ועל ביטחונם האישי. לכך יש להוסיף כי המשיב גמר אומר להימלט מהשוטרים ובכל מחיר - נהג בפראות, פגע בניידות משטרה אשר חסמו את דרכו, שעט לעבר שוטרים שניסו לעצור אותו בגופם והמשיך בנהיגתו הפרועה כשהוא אדיש לחייהם של כל מי שעומד בדרכו עד שפגע באופנוע וגדע את חייו של הרצל בוסתנאי ז"".

הפרקליטות תייחס באופן תקדימי ללולו רצח בנסיבות מחמירות לפי שאחת הנסיבות המחמירות בחוק הינה במעשה שגרם למוות, גם אם בוצע באדישות, שבוצע כדי לאפשר הימלטות מן הדין כפי שהתרחש בתיק זה. לולו נמלט מהשוטרים שניסו לעוצרו, תוך נהיגה מסוכנת המבססת יסוד נפשי של אדישות כלפי חייו של כל מי שניצב בדרכו, שסופה בגדיעת חייו של הרצל בוסתנאי ז"ל.