המתקפה של לוין בוועדה: "העליון רומס זכויות של חלק גדול בעם"

במהלך ישיבת הוועדה לבחירת שופטים, שר המשפטים פתח במתקפה חריפה על בית המשפט העליון - והאשים כי שופטיו מייתרים את עבודת הממשלה. "בית משפט מבטל חוקים מתי שבא לו", תקף לוין, והשופטת ברק ארז השיבה: "יש לנו איזונים ובלמים - ובגלל זה אני לא יכולה לענות לך"

שר המשפטים יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך ישיבת הוועדה לבחירת שופטים שנערכה היום (חמישי), שר המשפטים יריב לוין תקף בחריפות את בית המשפט העליון - והאשים את שופטיו בהתנהלות המייתרת את עבודת הממשלה. "בית המשפט העליון רומס את זכויותיו של חלק גדול מהעם", האשים לוין, והמשיך: "הוא מבטל חוקים מתי שבא לו".

בהמשך תהה "למה צריך ממשלה אם יש את בית המשפט העליון?", והוסיף: "אין לבית המשפט שום בלמים ואיזונים". בתגובה לדברים, השופטת דפנה ברק ארז, חברת הוועדה, השיבה: "בוודאי שיש לנו איזונים ובלמים. יש לנו בין השאר את כללי האתיקה ובגלל זה אני לא יכולה לענות לך".

בית המשפט העליון והכנסת בירושלים
בית המשפט העליון בירושלים

דבריו של לוין מגיעים ברקע סירובו למנות נשיא קבוע לבית המשפט העליון, בעקבות הסתייגויותיו מהשופט יצחק עמית, שעל-פי שיטת הסניוריטי אמור היה לרשת את הנשיאה לשעבר, השופטת בדימוס אסתר חיות.

בתוך כך, בימים הקרובים צפויים שופטי בג"ץ לפרסם את החלטתם בנוגע לעתירות שהוגשו נגד חוק הפטור מגיוס שמקדמת הממשלה. בדיון הדרמטי שנערך בנושא, בתחילת החודש, השופטים הקשו על נציגי המדינה. לאחר שנציג הממשלה הבהיר כי הרשות המבצעת "רואה חשיבות ראשונה במעלה בהגדלת יעדי הגיוס של תלמידי הישיבות", השופט נועם סולברג תהה: "בעבר כבר גויסו אלפי חרדים בשנה, בעיצומה של מלחמה אי אפשר להתחייב על 3,000 מתגייסים?".