בשיא הלחימה: לוין ממשיך לעכב את מינוי נשיא בית המשפט העליון

פרסום ראשון: שר המשפטים יכנס בפעם השנייה את הוועדה לבחירת שופטים בכדי לקיים דיון על מינויים לבית המשפט העליון, מבלי לדון במינוי נשיא - וזאת בניגוד להחלטה שהתקבלה בוועדה רק בשבוע שעבר. בסביבת השר אומרים שהנושא כן יידון בוועדה - אך ללא הצבעה

שר המשפטים יריב לוין
שר המשפטים יריב לוין | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

פרסום ראשון: שר המשפטים יריב לוין צפוי לכנס את הוועדה לבחירת שופטים בפעם השנייה מאז פרצה המלחמה, מבלי לדון במינוי נשיא בית המשפט העליון - כך נודע היום (חמישי) לחדשות 13. במהלך ישיבת הוועדה, שנקבעה ל-14 בדצמבר, לוין מתכנן לדון במינוי שופטים עליונים, אך מבלי לקיים הצבעה בסוגיית מינויו של העומד בראשם.

בסביבתו של לוין אומרים כי הנושא יעלה לדיון במהלך ישיבת הוועדה במקשה אחת עם הדיון במינוי שופטי העליון - אך מאשרים שלא תתקיים הצבעה.

במהלך כינוס הוועדה בשבוע שעבר, הראשונה מאז נכנס לוין לתפקידו הנוכחי, סוכם כי בשבועות הקרובים יתקיים דיון בנושא מינוי נשיא ושופטים לבית המשפט העליון. בישיבה, שארכה כשעתיים וחצי והתקיימה בלשכת שר המשפטים בירושלים, הוחלט גם לקיים ישיבה מקדימה לפני פרסום שמות המועמדים לכהונה בבית המשפט העליון - ולא לקיים הצבעות.

שופט העליון עוזי פוגלמן
ממלא מקום נשיא העליון, השופט עוזי פוגלמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך אותה הישיבה ביקשו נציגי לשכת עורכי הדין והשופטים פוגלמן וברק-ארז להניע את מהלך בחירת הנשיא והשופטים בבית המשפט העליון. לוין ענה בתגובה כי הדבר "ירחיב את המחלוקות בעם בזמן מלחמה". לאחר דין ודברים הודיע שר המשפטים כי יקיים דיון בנושא בשבועות הקרובים, אך הביע חשש מכך שחברי הוועדה יכפו עליו למנות נשיא.

באשר למינוי שופטים לבתי המשפט המחוזיים והשלום, נקבע בוועדה כי ימונו ועדות משנה וכן ונקבע דיון לחודש פברואר בנושא.