כפי שפורסם בחדשות 13: מפקד יס"מ ת"א זומן לחקירה במח"ש

סגן-ניצב יאיר חנונה ייחקר ביום רביעי במחלקה לחקירות שוטרים בחשד להפעלת אלימות מופרזת כלפי מפגינים נגד המהפכה המשפטית, יחד עם ארבעה שוטרי יס"מ נוספים שהיו איתו באירועים

זמן צפייה: 01:36

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, מפקד יס"מ תל אביב, סגן-ניצב יאיר חנונה, זומן היום (שני) לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים בחשד להפעלת אלימות מופרזת כלפי מפגינים נגד המהפכה המשפטית, יחד עם ארבעה שוטרי יס"מ נוספים שהיו איתו באירועים. כל החקירות ייערכו ביום רביעי הקרוב.

סנ"צ חנונה, כזכור, תועד כשהוא מחייך תוך כדי שהוא מכה באגרוף את הנער אמיתי עבודי בן ה-18 בפניו במהלך הפגנה בנתיבי איילון, והיום עבודי זומן בפעם השלישית לחקירה במשטרה, שם טוענים שהוא חשוד בהפרת סדר ותקיפת שוטר. החקירה נגד סנ"צ חנונה נפתחה בעקבות תלונה מקוונת שהגיש מפגין אחר, שטוען כי מפקד היס"מ הכה אותו בפניו ושבר את אפיו לפני כשבועיים.

במהלך ההפגנות שנערכו ביום שני שעבר, עם אישור החוק לביטול עילת הסבירות, הפעילה המשטרה אלימות חריגה וקיצונית נגד המפגינים שחסמו את נתיבי איילון. בתיעודים שהופצו, נראים שוטרים מכים מפגינים, ומכת"זיות כוונו בכינון ישיר לעברם. בעקבות זאת, הפנו מפגינים אצבע מאשימה אל עבר מפקד המחוז החדש ניצב פרץ עמר, שהחליף את ניצב עמי אשד בתפקיד. גם בתוך המשטרה נשמעה ביקורת מקצועית כנגד עמר, ואף נטען שהוא איבד שליטה.

הפגנה, מחאה, מפגינים בתל אביב נגד המהפכה המשפטית
מפגינים בתל אביב נגד המהפכה המשפטית | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מנגד, במשטרה טענו כי המפגינים חצו את הגבול. למרות התיעודים הרבים שאינם משתמעים לשתי פנים, טען דובר המשטרה אלי לוי: "שוטרים לא נוהגים באלימות. אני אומר באחריות - השוטרים שלנו לא נוהגים באלימות". בנוסף, מפקד מרחב איילון במשטרה, תנ"צ חיים בובליל, התראיין במהדורה המרכזית והתייחס לטענות על אלימות משטרתית.  "רף האלימות בקרב המפגינים עלה בכמה רמות, חד משמעית", הוא טען, "אנחנו מזהים עלייה לאורך הזמן בתופעת האלימות, ואתמול זה היה שיא".

עוד הוסיף מפקד מרחב איילון: "לא מפזרים בליטופים וחיבוקים. מפגינים לא נשמעו להוראות פעם אחר פעם. השוטרים יכלו להפעיל אמצעים הרבה יותר קשים, כמו רימוני הלם או גז, שהיה מביא עשרות אנשים לבתי חולים. החוק מקנה שימוש הכוח. אפשר להראות עשרות סרטונים שמפגינים שמבעירים מדורות, יורים זיקוקים, מכים בסוסים ותוקפים שוטרים. המשטרה עושה את התפקיד שלה, 30 שבועות אנחנו שומרים על האנשים".