רצח ליאור גרינברג: העבריין דין קסנטיני שוחרר ממעצר

שבועיים לאחר שנצער עם נחיתתו בנתב"ג, בחשד למעורבות ברצח גרינברג בחולון בשנה שעברה, דין קסנטיני שוחרר ממעצר על ידי בית המשפט - אך היחידה המרכזית של מחוז תל אביב ביקשה לעכב את ההחלטה, כשהיא מאמינה שתגיע לידי כתב אישום. גם המחוזי בת"א הסכים לשחררו

האחים דין (מימין) ושון קסנטיני

העבריין דין קסנטיני שוחרר אתמול ממעצר על-ידי בית משפט השלום בתל אביב, וזאת שבועיים לאחר שחזר מחו"ל ונעצר בנמל התעופה בן גוריון בחשד למעורבות ברצח ליאור גרינברג בחודש יוני. חוקרי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב, שחוקרים את המקרה, ביקשו לעכב את השחרור כדי לערער לבית המשפט המחוזי, ולדברי נציג היחידה, הם מאמינים כי בהמשך יוכלו להגיע לידי כתב אישום. הבוקר (חמישי) החליט בית המשפט המחוזי בתל אביב שלא להפוך את החלטת בית משפט השלום - והותיר את השחרור על כנו.

דין ושון קסנטיני, הנחשבים ליעדים מודיעיניים מרכזיים של המשטרה, שהו בתקופה האחרונה בחו"ל. בתקופה שבה ראשי ארגוני הפשע יוסי מוסלי וערן חייא הסתכסכו – הם התייצבו תחילה לצדו של חייא. במסגרת הסכסוך נרצח ברוך בורוכב, מהצד של חייא והאחים קסנטיני, וזמן קצר לאחר מכן נרצח גרינברג שזוהה עם ארגון הפשיעה מוסלי. המשטרה הצליחה להגיע לגילוי בתיק, וכתב אישום הוגש נגד ארבעה עבריינים בחשד שביצעו את הרצח כנקמה.

בכתב האישום הוזכר בין היתר כי המשטרה גילתה על אודות קבוצת וואטסאפ שהקימו חבריו של בורוכוב ביניהם היה גם דין קסנטיני. עוד עולה כי הרצח הוכוון מדובאי, מקום מושבו דאז של קסטיני. לפני מספר שבועות חלה התפתחות דרמטית בעולם התחתון כשהאחים עשו סולחה עם יוסי מוסלי, והתנתקו מקבוצתו של חייא. לאחר המהלך הדרמטי נחת דין קסנטיני לפני כשבועיים בנתב"ג, וכאמור נעצר בחשד למעורבות ברצח. עד היום מעצרו הוארך פעמיים.

עורכי הדין אייל אוחיון ואיציק איצקוביץ'
עורכי הדין אייל אוחיון ואיציק איצקוביץ'

סניגוריו של קסנטיני עורכי הדין אייל אוחיון ואיציק איצקוביץ' מסרו בתגובה כי "נראה שמשטרת ישראל בגיבוי הפרקליטות שינו את חוקי המשחק, ופועלים להגיש כתב אישום מבלי שיהיה לכך בסיס ראייתי. ברור ששחרור שכזה אינו עומד בחלל ריק. כולי תקווה שהפרליקטות תבין את הרמז העבה".