חשודים בוונדליזם בקריות לא נחקרו: "החריבו ציוד באלפי שקלים"

לפני כחצי שנה נדהמו תושבים בקריות לגלות שמצלמות האבטחה בבניין המגורים שלהם נשברו, דלתות הכניסה הוחרבו וציוד בשווי אלפי שקלים נהרס. על אף שזיהו את החשודים והעבירו את פרטיהם למשטרה - התיק נסגר מבלי שנחקר אף לא חשוד אחד. כשהמתלוננים דרשו תשובות, במשטרה טענו כי "טרם אותרו חשודים בביצוע העבירה - ולפיכך הוחלט על סגירת התיק"

ניידת משטרה. ארכיון
ניידת משטרה. ארכיון | צילום: פלאש 90

תושבים באחד מיישובי הקריות שהתלוננו לפני כחצי שנה במשטרה כנגד פורעים שביצעו מעשי ונדליזם חמורים בבניין המגורים שלהם גילו שהתיק בעניין נסגר - מבלי שנחקר ולו חשוד אחד. על אף שמבצעי ההרס תועדו במצלמות האבטחה, המשטרה הסבירה את סגירת התיק בכך שלא הצליחה לאתר את החשודים.

טענת המשטרה תמוהה במיוחד לנוכח העובדה שדרי הבניין העבירו למשטרת זבולון ממחוז חוף את פרטיהם המלאים של החשודים - אותם זיהו בטרם שברו את מצלמות האבטחה.

כשהמתלוננים דרשו תשובות לאחר שהעבירו בתלונתם את הכתובות ומספרי הטלפון של החשודים, מהמשטרה מסרו להם כי "טרם אותרו חשודים בביצוע העבירה ולפיכך הוחלט על סגירת התיק". רק לאחר שהתושבים כתבו מכתב למפכ"ל, המשטרה הודיעה שהיא תואיל לחקור את התיק.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה היא נבחנה ובהתאם לנסיבות הוחלט על סגירת התיק. לאחר שהוגש ערר הוחלט על פתיחתו מחדש לצורך בחינה נוספת תוך ביצוע כלל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת".