"פגיעה חסרת רחמים": מעל 10 שנות מאסר לתוקפי ניצולת שואה

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר 11.5 שנות מאסר על אושר בן נעים ו-10 שנות מאסר על שמעון לוי בגין שוד בנסיבות מחמירות. השניים פרצו לביתה של הקשישה, כפתו אותה וגנבו את כספה - תוך שהם מכים אותה ומאיימים על חייה. "במעשיהם של הנאשמים יש פגיעה אכזרית ונעדרת כל חמלה", נכתב בגזר הדין

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (חמישי) 11.5 שנות מאסר בפועל על אושר בן נעים ו-10 שנות מאסר על שמעון לוי מבאר שבע, לאחר שהודו והורשעו בשוד בנסיבות מחמירות, כשבן נעים הורשע גם בניסיון לתקיפה שוטר בנסיבות מחמירות. בנוסף, על כל אחד מהמורשעים נגזר תשלום פיצויים בגובה 100 אלף ש"ח.

במסגרת הסדר טיעון ,שלא כלל הסכמות לעונש, הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום מתוקן, אשר במסגרתו נטען כי השניים נכנסו לביתה של המתלוננת, קשישה ניצולת שואה, כשהם רעולי פנים ועוטים כפפות לידיהם, ודרשו ממנה כסף. המתלוננת החלה לצעוק, אחד מהאשמים שם יד על פיה והשתיק אותה, תוך כדי שהם מאיימים שיהרגו אותה. לאחר מכן השניים שבו לדרוש את כספה תוך שהם מכים אותה.

בעקבות האיומים והחשש לחייה, הפנתה המתלוננת את בן נעים ולוי לחדר השינה. בשלב מסוים, כאשר המתלוננת כפותה ושרועה על הרצפה, אמרה לשניים כי כספה נמצא מתחת למזרן מיטתה, אז נטלו השניים שקית ובה סכום כולל של למעלה מ-10 אחף ש"ח, וכן טבעות זהב. כתוצאה מהשוד אושפזה המתלוננת מספר ימים בבית החולים. במסגרת גזר הדין קבע בית המשפט כי במעשיהם של הנאשמים יש פגיעה חסרת רחמים, אכזרית ונעדרת כל חמלה.