היועמ"שית צפויה להתנגד ל"חוק טבריה", שיסייע למקורב לדרעי

פרסום ראשון: בהרב-מיארה צפויה להודיע לבג"ץ כי היא מתנגדת ל"חוק טבריה" במתכונתו הנוכחית. לדעת היועמ"שית, לא ניתן להחיל את החוק - שעבר בתחילת החודש בקריאות שנייה ושלישית, בבחירות המוניציפליות הקרובות באוקטובר

זמן צפייה: 01:26

פרסום ראשון: היועצת המשפטית לממשלה צפויה גלי בהרב-מיארה צפויה להודיע לבג"ץ כי היא מתנגדת ל"חוק טבריה" במתכונתו הנוכחית. היועצת סבורה כי לא ניתן להחיל את החוק כבר בבחירות המוניציפליות הקרובות באוקטובר. במשרד המשפטים עדיין מתקיימים דיונים בעניין, ויש מי שסבור שצריך לשלול לחלוטין את החוק - שנחשף לראשונה בחדשות 13.

"חוק טבריה" עבר בתחילת החודש בקריאות שנייה שלישית בכנסת ברוב של 43 תומכים, לעומת 32 מתנגדים. החוק יאפשר ליו"ר הוועדה הקרואה בעיר בועז יוסף, המקורב לאריה דרעי, להתמודד בבחירות המוניציפליות בסוף אוקטובר הקרוב - בניגוד למצב שהיה קיים עד היום, שמנע מראשי ועדות קרואות להתמודד לראשות העיר שעליה הופקדו מבלי להיבחר.

על אף שגורמים בקואליציה טענו כי החוק לא פרסונלי, סגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי, שניהל את הישיבה במליאה בזמן ההצבעה, אמר זמן קצר לפניה: "שלא נתבלבל, בהצבעה לא בוחרים ראש עיר. פשוט נותנים אופציה ליו"ר ועדה קרואה להתמודד בבחירות בטבריה".

אריה דרעי ובועז יוסף
אריה דרעי ובועז יוסף

אחרי שהחוק אושר, עתרה תנועה לאיכות השלטון לבג"ץ נגד התיקון שחוקק. "החוק יאפשר לראשי ועדות קרואות במועצות מקומיות להתמודד לראש הרשות, ולמעשה, יסלול את דרכו של בועז יוסף - ראש הוועדה הקרואה בטבריה ומקורבו של אריה דרעי, להתמודד לראשות העיר", נמסר מטעם התנועה. "צחנה כבדה של שחיתות ציבורית והפרת כל נורמה ציבורית מרחפות מעל התיקון לחוק הזה. הכנסת הצביעה הלילה בעד שחיתות, ונגד מנהל תקין, והדבר ברור לכל מי שעיניו בראשו".

גם התנועה לטוהר המידות, יחד עם המועמדת לראשות העיר טבריה שני אילוז ו"תנועה ישראלית", עתרו לבג"ץ: "החוק נועד לאפשר למקורבו של אריה דרעי, מר בועז יוסף, להתמודד בבחירות הקרובות בעיר. זאת, בניגוד למגבלת הצינון שהייתה קבועה לפני כן, והגם שיוסף מונה לתפקיד יו"ר הוועדה הקרואה והצהיר כי לא יתמודד בבחירות". העותרים הוסיפו: "ביקשנו כי בג"ץ יורה על ביטולו של החוק, הפוגע בזכות לשווין של יתר המועמדים לראשות העיר שאינם חברים בוועדה, או לחלופין יקבע כי החוק לא יחול על הבחירות הקרובות, בהתאם לעיקרון האוסר על שינוי כללי המשחק תוך כדי המשחק".