"הנציבה השאירה ירושה שעולה הון לשירות": חגיגת הבזבוזים בשב"ס

פרסום ראשון: רק לפני כמה שבועות סיימה קטי פרי את תפקידה כנציבת שירות בתי הסוהר ברעש גדול, ומתברר שהיא השאירה אחריה לא מעט ירושות שעולות הרבה כסף, ביניהן תביעה של 19 סוהרים שפוטרו כמה חודשים אחרי שנקלטו בשירות, ועתירה של דובר הארגון להשאיר אותו בשירות - לאחר שבחודש מרץ האריכה פרי את כהונתו ב-3 שנים

זמן צפייה: 02:11

פרסום ראשון: רק לפני כמה שבועות נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי פרשה מתפקידה ברעש גדול לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא האריך את כהונתה. במהדורה המרכזית פורסם הערב (שני) כי מתברר שהיא השאירה אחריה לא מעט ירושות שעולות לשירות לא מעט כסף.

כך, בשב"ס התגאו בשנה האחרונה בקליטה של סוהרים רבים, אלא שמתברר שהקליטה לא עלתה יפה, לאחר ש-19 סוהרים שגויסו וכבר החלו לעבוד, לא עברו ביטחון שדה - ופוטרו, זאת לאחר שבשב"ס רצו לזרז את תהליך הקליטה. כעת, כמה מהם תובעים את השירות.

נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי
השאירה ירושות. נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי | צילום: פלאש 90

בתוך כך, ביום רביעי צפוי דיון בנושא עתירתו של דובר הארגון יוני חפץ להשאיר אותו בשירות, לאחר שבחודש מרץ האריכה הנציבה היוצאת את כהונתו ב-3 שנים - זמן ארוך ממה שציפו בשירות, חודשים לפני שהיא הודיעה על עזיבתה. בסביבת מ"מ הנציבה, הנציב קובי יעקובי, מסרו: "מי משאיר דובר לעוד 3 שנים בתפקיד? אין פה אמון. פרי השאירה ירושה שעולה הון מכספי הציבור".

עו"ד סיגל פעיל, עורכת דינו של דובר שב"ס לשעבר יוני חפץ, מסרה: "במרץ האחרון ובהתאם לנוהל, הוחלט להאריך את שירותו של דובר שב"ס בשלוש שנים נוספות. תפקיד דובר שב"ס אינו תפקיד אמון אישי לנציב. הנציבה פרי הודיעה על פרישתה חודשיים לאחר ההחלטה על המשך השירות של הדובר".