מאז הפיגוע באריאל: עלייה של כמעט 100% בביקוש לשאת נשק

לאחר הפיגוע הרצחני בשבוע שעבר חלה עלייה ניכרת בבקשות לנשיאת נשק, כאשר 113 בקשות מוגשות מידי יום למשרד לביטחון הפנים - לעומת 60 בלבד לפני כן. מתחילת השנה נרשמה עלייה של לא פחות מ-400% בבקשות לנשיאת נשק

זמן צפייה: 01:05

פרסום ראשון: לאחר הפיגוע הרצחני באריאל שאירע ביום שלישי שעבר, חלה עלייה ניכרת בבקשות לנשיאת נשק. כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית של חדשות 13. באופן מסורתי, לאחר פיגועים, ישנה עלייה בבקשות לקבלת רישיון נשק באגף לרישוי ופיקוח כלי יריה במשרד לביטחון פנים.

כאמור, מאז הפיגוע באריאל בשבוע שעבר, נרשמה עלייה של כמעט 100% בביקוש לנשק. בתוך כך, 113 בקשות מוגשות מידי יום למשרד לביטחון פנים, בעוד לפני הפיגוע, מספר הבקשות היומי עמד 60. לו זו בלבד, מתחילת השנה, נרשמה עלייה של לא פחות מ-400% בבקשות לנשיאת נשק. זאת, בהשוואה לשנים הקודמות.

נכון לעכשיו, מספר הבקשות לנשיאת נשק, כאלו שטרם אושרו, עומד על 40 אלף, והצפי הוא, לפי ניסיון העבר, שיאושרו בערך כ-60% מאותן הבקשות. מתחילת השנה, במשרד לביטחון פנים אישרו 10,400 בקשות. חלק מהבקשות נפלסות בגלל אי עמידה בתנאי הסף ובקריטריונים של המשרד, שם צופים עליות נוספות כאלו, אם יימשכו הפיגועים.

תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי
תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי. נרצחי הפיגוע באריאל | צילום: באדיבות המשפחה

כזכור, הפיגוע באריאל התרחש במספר זירות, כאשר ביום שלישי שעבר, בסביבות השעה 9:25 הגיע המחבל, מוחמד סוף בן 19 מהכפר חארס, חמוש בסכין לשער הכניסה המערבי של אזור התעשייה אריאל. שם הוא עבר תהליך בידוק ביטחוני שגרתי כדי להיכנס למתחם, ואז שלף סכין, דקר את המאבטח ופצע אותו באורח קל. המאבטח שהצליח להתעשת במהירות, ירה כמה יריות באוויר כיוון שהמקום היה עמוס אנשים.

לאחר מכן המחבל הצליח להימלט לתחנת דלק שנמצאת בסמוך למקום, שם דקר שלושה אנשים והביא למותם של שניים מהם, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי. לאחר מכן הוא גנב רכב מסוג ברלינגו, פצע את בעל רכב ונסע מערבה על כביש 5. המחבל הגיע עד אזור צומת פדואל בכביש 5, אז התנגש ברכב אחר ודרס למוות את תמיר אביחי. כתוצאה מכך, הרכב הושבת. נהג של רכב BMW שהגיע לאזור התאונה עצר כדי לסייע לאזרח שנדרס, וברגע הזה המחבל ניצל את ההזדמנות, החליף רכב וגנב את ה-BMW.

המחבל המשיך לכיוון מחסום חוצה שומרון, וכשהבין שמולו יש מחסום משטרתי והוא עומד להיעצר הוא עשה פרסה והחל לנסוע נגד כיוון התנועה על כביש 5. ברגע הזה חייל תותחנים שהיה בחופשה, יחד עם לוחם נוסף בתפקיד ואזרחים נוספים, יורים על המחבל ומנטרלים אותו, בין גיתי אבישר לחוצה שומרון למחסום.