התפטרות הניצב: בן גביר טען שכשל - אך הקצין היה מועמד לקידום

פרסום ראשון: ראש אגף סי"ף ניצב נתן בוזנה הודיע אמש על התפטרותו, ולמרות הביקורת שהטיח בו השר לביטחון לאומי - המפכ"ל הציע לו קידום, ואמר כי הוא "מביא רוח חדשה". בוזנה סירב להצעה, מאחר ולטענתו היה מודח יחד עם המפכ"ל בעוד כחצי שנה

זמן צפייה: 04:48

פרסום ראשון: בצל הפשיעה בחברה הערבית שהגיעה לשיא חדש, החליט אמשנ יצב נתן בוזנה, ראש אגף סי"ף (האגף לסיכול פשיעה בחברה הערבית) להתפטר, כפי שנחשף בחדשות 13. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ענה לניצב וטען כי הוא כשל בתפקידו, אך הערב (רביעי) מתפרסם במהדורה המרכזית כי רק לאחרונה הקצין היה מועמד לקידום.

בחודש דצמבר הגיש בוזנה מסמך דרכי פעולה לראש אגף תכנון ולמפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, כדי לקדם תוכניות לאגף "בלי שיניים" לטענתו, "ויפה שעה אחת קודם". עם זאת, למרות בקשת התקציבים באגף סי"ף – דבר לא השתנה.

Whatsapp Image 2023 01 29 At 2
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בניגוד לטענתו של בן גביר, לפני כחודש ב-3 במאי, זומן בוזנה לריאיון אצל שבתאי בסבב מינויים, והמפכ"ל ביקש לקדם אותו לתפקיד בכיר יותר, מספר 3 במשטרה, ראש אגף מבצעים, כשהוא משבח את תיפקודו ויכולותיו.

"הקצין הביא רוח חדשה ורעיונות חדשים. ביקשתי מהקצין להוביל שינוי ארגוני. אין לי ספק שכראש אגף מבצעים לקצין יש יתרונות מקצועיים, והוא יוכל להביא לידי ביטוי את יכולותיו וכישוריו לאור ניסיון שצבר" אמר אז שבתאי.

לאחר ששקל את ההצעה והתייעץ עם משפחתו, בוזנה החליט לא לקחת את התפקיד. הסיבה לכך היא כי לטענתו בעוד כחצי שנה בן גביר לא יאריך את כהונתו של שבתאי, והוא לא יהיה מעוניין להיות מודח אחרי חצי שנה. לבסוף כאמור, החליט לפרוש מהמשטרה.

Whatsapp Image 2023 05 03 At 0
מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

נזכיר כי אמש כתב בוזנה לעמיתיו: "שוטרים ומפקדים יקרים, הודעתי למפכ״ל על הרצון לפרוש בחודשים הקרובים ממשטרת ישראל. לאחר 40 שנות שרות הגעתי לתחושת מיצוי, סיפוק עצמי, גאווה והערכה רבה למשטרת ישראל. אני חש גאווה גדולה על שנפלה בידי הזכות לפקד על שוטרים וקצינים מדהימים, ערכיים ומסורים. עמיתיי, חבריי ופקודיי, גאה במסירותכם ללא גבול, שמרו על עצמכם ועל משפחותיכם. אני מרגיש כי זו העת לפרוש ועושה זאת בתחושת סיפוק וגאווה גדולה. אני סמוך ובטוח שתמשיכו לשרת במשטרת ישראל שהינה משטרה לאומית, מקצועית וערכית. ברצוני להודות למשפחתי היקרה, חבריי לדרך ולמפכ"ל קובי שבתאי על האמון והתמיכה לאורך כל הדרך".

השר בן גביר מסר בתגובה על פרישת ניצב בוזנה: "לצערי, הניצב הפורש לא הצליח במשימתו - עוד הרבה לפני שנכנסתי לתפקיד - ואף רצה להתקדם כאשר ההמלצות המקצועיות במיוחד נוכח המצב לא הצדיקו קידום שכזה. מאחל לניצב הצלחה גדולה בהמשך הדרך".