תושב בני ברק מואשם בהעסקת שב"ח שביצע פיגוע דקירה בעיר

כתב אישום הוגש נגד בן 68 בגין עבירות של הלנה והעסקת שוהים בלתי חוקיים ושיבוש הליכי משפט, לאחר שהעסיק את המחבל הקטין שדקר צעיר בן 28 בשבוע שעבר ברחוב נויפלד בעיר, ופצע אותו באורח קל. השוטרים גילו כי יום אחרי הפיגוע הוא מחק שיחות שניהל עם המפגע ועם אחיו

Whatsapp Image 2023 06 02 At 1
אמבולנס בבני ברק (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

פחות משבוע אחרי פיגוע הדקירה בבני ברק בו נפצע צעיר בן 28 באורח קל, כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד גבר בן 68 מבני ברק, שהעסיק את המחבל השוהה הבלתי חוקי שביצע את הפיגוע.

היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב דן פתחה בחקירה ביום שני בשבוע שעבר, לאחר פיגוע הדקירה שאירע בעיר. יום למחרת, שוטרים עצרו את הנאשם והוא הועבר לחקירה שבסיומה נכלא ומעצרו הוארך מעת לעת. על פי ממצאי החקירה, הנאשם העסיק את המפגע ואת אחיו במשך שלושה חודשים במתחם העסק שלו למיון פסולת ברזל בבני ברק.

זירת הפיגוע בבני ברק ביום שני שעבר
זירת הפיגוע בבני ברק ביום שני שעבר

בתוך כך, גילו שוטרי היחידה שהנאשם מחק שיחות שניהל עם המפגע ועם אחיו מהטלפון הסלולרי שברשותו יום אחרי הפיגוע. בתום חקירה היקפית, יחידת התביעות של משטרת מחוז תל אביב הגישה היום כאמור כתב אישום כנגד האיש בגין עבירות של הלנה והעסקת שב"חים ושיבוש הליכי משפט. עם הגשת כתב האישום, הוגשה גם בקשה למעצר עד תום ההליכים.

פיגוע הדקירה בוצע בשבוע שעבר על ידי פלסטיני תושב ג'נין, בן 16, הוא דקר גבר בן 28 ברחוב נויפלד בבני ברק ופצע אותו קל. המפגע נעצר, ולטענתו הוא הגיע לבצע פיגוע בעקבות המבצע בג'נין. הפצוע פונה לטיפול בבית החולים מעייני הישועה בעיר.