חיסול בני שלמה: 4 חשודים נעצרו, אחד ניסה לברוח מהארץ

שעות אחרי חיסולו של ראש ארגון הפשע בני שלמה ופציעתו באורח קשה של אדם נוסף, המשטרה עצרה ארבעה חשודים במעורבות במעשה. הם משתייכים למשפחת הפשע ג'רושי - ואחד מהם ניסה לברוח מהארץ. תיעוד: רגעי המעצר של כמה מהחשודים

זמן צפייה: 03:46

המשטרה עצרה הלילה (שני) ארבעה חשודים בחיסול ראש ארגון הפשע בני שלמה. אחד מהם, כך מתברר, ניסה לברוח מהארץ. ארבעת החשודים משתייכים למשפחת הפשע ג'רושי, וגורם במשטרה המעורה בפרטי החקירה אמר כי נבדק הקשר בין החשודים המשתייכים לארגון של ג'רושי לבין שלום דומרני. לדבריו: "גורמים במשפחת ג'רושי, נחשבים מקורבים מאוד לראש ארגוני הפשע שלום דומרני, ולא פעם אנשי הארגון ביצעו משימות עבור ארגוני פשיעה, תמורת כספים שקיבלו".

עוד נמסר מהמשטרה: "בתום מצוד שניהלה משטרת ישראל במהלך השעות האחרונות שכלל הפעלת מערך מודיעיני נרחב ויחידות מיוחדות, נעצרו לפני זמן קצר ארבעה חשודים במעורבות ברצח. החל מקבלת הדיווח אודות אירוע הרצח בשעות הצהריים בתחנת הדלק הסמוכה לאזור, פתחו כוחות גדולים של המשטרה בחקירה ואיסוף ראיות וממצאים במטרה להגיע לזהות החשודים שנמלטו, לאחר שהצליחו לרצוח גבר בשנות ה-40 תוך שימוש בנשק חם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210032316' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד רגע המעצר של כמה מהחשודים ברצח בני שלמה' poster='' kid='1_a3a48deh' duration='']

"במסגרת החקירה", נאמר, "הצליחו השוטרים להתחקות אחר זהותם של ארבעה חשודים שלפי החשד מעורבים באופן ישיר במקרה רצח, ונפתח אחריהם מצוד נרחב שהתנהל משעות הערב והסתיים כאמור לפני זמן קצר, עם מעצרם על-ידי שוטרי מרחב לכיש יחד עם יחידות מיוחדות של המשטרה, של 3 באזור גדרה בזמן שהיו ברכב, וחשוד נוסף שאותר בנמל התעופה בן גוריון. החשודים, בשנות ה-20, תושבי המרכז, הובאו למשרדי ימ"ר לכיש - שם הם יחקרו בחשד לרצח".

מוקדם יותר, שעות לאחר הירצחו של שלמה (42), שנורה למוות על-ידי מתנקשים בתחנת דלק באזור, במשטרה העריכו שלמרות שמדובר בחיסול של דמות בכירה בעולם התחתון - ארגון הפשע שבראשו עמד יתקשה לנקום את מותו. עם זאת, גורמים במשטרה עדיין מסתייגים ואומרים כי "לעולם התחתון חוקים משלו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210031531' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד רגעי החיסול' poster='' kid='1_up4p9odr' duration='']

האירוע לא הסתיים בירי: בתחנת הדלק היה נוכח שוטר לא בתפקיד. הוא זיהה את הסיטואציה, התקשר למוקד, עלה על אופנוע ודלק אחרי המתנקשים שנסעו אל צומת חולון. הם ניסו לנגח את האופנוע של השוטר, הוא ירה לעברם והחטיא, והם התנגשו ברכב אחר. זמר קצר לאחר הירי המשטרה איתרה את רכבם של המתנקשים. כרגע בודקים  ממצאים מהרכב. בנוסף, המשטרה מעריכה שכנראה הותקן בתוכו מכשיר מעקב.

החיסול של בני שלמה הוא ללא ספק רגע שיא של ארגוני הפשע בדרום שבמרכזה שלוש משפחות: דומרני, שלמה והאחים לביא, שכלל במהלך השנים פיצוצי מכוניות, מטעני חבלה והגיע עד לכדי ניסיון החיסול של ניסים "נינה" דומרני – בנו של שלום דומרני – האויב הכי גדול של בני שלמה. השניים היו פעם שותפים, החברים הכי טובים, אבל סכסוך עסקי הוביל לפיצוץ ביניהם.

הזירה בחולון
הזירה בחולון | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בשבועות האחרונות הזהירו במשטרה את דומרני ואת בני שלמה - ונגד האחרון אף פורסמו מודעות אבל ברשתות החברתיות לאחר שדומרני, האחים לביא ומיכאל מור שמו להם למטרה לפגוע בו. ההערכה היא שהכדורים שפגעו בשלמה פירקו לחלוטין את הארגון כולו.

ההערכה נוספת במשטרה היא שהרצח תוכנן היטב לאחר שבני שלמה עבר להתגורר באזור המרכז - וכעת נערכים כחולי המדים לנקמה. השאלה הגדולה, כאמור, היא אם הארגון לא יתאושש מעוצמת המכה שספג - או שחייליו דווקא יגייסו את הכוחות ויבקשו לנקום את מותו של האיש שעמד בראשו.

בני שלמה
בני שלמה

האח שנרצח - והחבר שהפך ליריב המר

שלמה נולד ב-1980 במושב חלץ שבדרום הארץ - שם התגורר רוב חייו. הוא היה נשוי והותיר אחריו אישה ובת. אחרי שהוריו התגרשו, בילדותו, עבר לרחובות עם אמו ואחיו שלום - שם התחבר לכנופיות קטנות והכיר את האחים עמוס ואופיר לביא. בהמשך הקימו האחרונים ארגון פשע משלהם. כשהיה בן 20 הוא הורשע לראשונה בחייו בתקיפת שוטר וריצה חצי שנת מאסר בפועל. ב-2007 הוא הורשע בשנית, כשבמסגרת בדיקה שגרתית של המשטרה נמצאה על גופו סכין. על כך נגזרו עליו עבודות שירות. במרוצת השנים הוא הורשע במגוון עבירות נוספות, בהם סחיטה באיומים - וריצה עונשי מאסר קצרים בני פחות משנה.

לפני כשנתיים, ב-2020 נעצר בני שלמה יחד עם 35 מאנשי הארגון שלו, בחשד לעבירות הלבנת הון והפצת חשבונות בנק פיקטיביים בשווי של כחצי מיליארד ש"ח. הוא שוחרר לאחר חודש וחצי. זמן קצר לאחר מכן נעצר בחשד לניסיון לרצח של "חייל" מארגון יריב - אך הדבר לא הבשיל לידי כתב אישום. במהלך אותה השנה הורשע בתקיפת בעל עסק מהדרום שהיה חייב לו כסף, ונידון ל-23 חודשי מאסר.

שלום דומרני
שלום דומרני

בני ואחיו שלום היו חברים בארגון הפשע של שלום דומרני. עד שנת 2012 נחשב בני שלמה ליד ימינו של דומרני, מס' 2 שלו ואיש הכספים של הארגון. בשנת 2013 החליט להקים ארגון עצמאי והפך ליריב מר. הדבר הביא למספר פעולות פגיעה הדדיות בין שני הארגונים.

אחרי כניסתו של דומרני לכלא שלמה ביסס יותר את אירגונו, התחזק בעולם הפשע, השתלט על העסקים באזור הדרום וניסה לנקום בירביו. במשטרה מספרים כי לא פעם נשלחו חוליות חיסול מטעמו כדי לפגוע באנשיו של דומרני. כשהשתחרר "הבוס" מהכלא ידעו כולם שמלחמה חדשה בפתח. אירגונו של דומרני התחזק. אנשיו של שלמה נפגעו והוא החזיר בחיסולים נוספים.

ניסים ''נינה'' דומרני
ניסים ''נינה'' דומרני

לפני כמה חודשים נרצח מאבטחו של שלמה במושב חלץ ולאחרונה נפצע קשה בנו של דומרני "נינה" מהתנקשות שמאחוריה על פי החשד של המשטרה עומדת הכנופיה הקווקזית, בעלת בירתו של שלמה. לאחרונה שלמה ודומרני הוגלו מביתיהם על ידי המשטרה וזאת מחשש שייפגעו. לפני כמה חודשים הוצמד מטען חבלה בתוך רכב סמוך למסעדה בדרום שיועד על פי החשד לשלמה.

בעבר שרד בני שלמה כמה ניסיונות התנקשות: ביולי 2013 הוא יצא מביתו שבמושב חלץ וסמוך לצומת גבעתי פתחה לעברו חוליית רעולי פנים בירי. הם ניסו להימלט - אך נעצרו. בני שלמה נפצע קל. שנה לאחר מכן, ב-2014, הופעל במכוניתו מטען. הוא לא נפגע. ב-2015 נרצח שלום, אחיו, מחוץ לביתו שבמושב תלמים. החשודים המיידיים היו ארגון הפשע של האחים לביא - אך לא היו הוכחות. בשל כך, גם לא הגיעה נקמה.