בן גביר תוקף את המפכ"ל: "מתרשל בתפקידו, איבד את החשק לעבוד"

לפני הדיון על פקודת המשטרה שייערך מחר בבג"ץ, השר לביטחון לאומי שלח מכתב ליועמ"שית בהרב-מיארה, שבו תקף פעם נוספת את המפכ"ל, וטען כי השניים מנסים לחתור תחתיו ולהשפיע על החלטת בית המשפט

זמן צפייה: 01:37

לקראת הדיון בבג"ץ על חוק פקודת המשטרה שצפוי להיערך מחר, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלח היום (שני) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בו כתב: "המפכ"ל איבד את החשק לעבוד ומתרשל בתפקידו - מכתבו מגמתי. את והוא חותרים תחתי בניסיון להשפיע על החלטת בג"ץ".

בן גביר הוסיף במכתבו: "למעשה, מאז פרסום דו"ח ועדת מירון שמצא אותו אחראי באופן אישי – מר קובי שבתאי כבוי ואיבד את החשק לעבוד. כאשר אני הגעתי לאירועי ההילולה במירון, גיליתי שהמפכ"ל היוצא אינו נוכח וכלל לא מצוי בסוד העניינים וקבלת ההחלטות".

עוד כתב: "לא רק שמצאת לנכון להגיש את המכתב לבג"ץ באופן מניפולטיבי ופסול, אלא שאף הדלפת את המכתבים ואת הבקשה לבג"ץ למהדורות החדשות, כשעה לפני שידורי החדשות בטלוויזיה, באופן שממחיש מהי שיטת פעולתך ומהי מטרתך. הכל באופן פסול הסותר את עצם דרך הפעולה המתחייבת של גורם משפטי בכיר כל כך ובוודאי עובד מדינה בכיר. זאת לצד הנסיון הבוטה והזועק לשמיים לפגוע בי אישית ולמנוע את יכולת התיפקוד שלי כשר לבטחון לאומי".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפכ"ל קובי שבתאי שלח בעצמו מכתב ליועמ"שית ביום חמישי, בטענה כי השר בן גביר מתערב בעבודת המשטרה. "בתאריך 13.01.24 יצר איתי קשר טלפוני הרמטכ"ל בנוגע לליווי שיירות הסיוע ההומניטרי", כתב המפכ"ל בפתח דבריו, "בעקבות שיחה זו, התקשרתי לממ"ז דרום על מנת לבדוק את הסוגיה ונאמר לי כי התקיימה שיחת ועידה בהשתתפות השר לביטחון לאומי, הסמפכ"ל וממ"ז דרום, שבמסגרתה הנחה השר לביטחון לאומי כי המדיניות שלו היא כי אין לסייע בנושא כיוון שזו אחריות צה"ל. בשיחתי עם השר לביטחון לאומי נאמר לי ע"י השר כי המשימה היא משימה שבתחום אחריות צה"ל ולא משטרת ישראל. הבהרתי לשר כי מדובר במשימה של משטרת ישראל והשר מחה בפניי והבהיר כי יהיו לכך השלכות".

"ביום 14.5.24 פנה אליי השר לביטחון לאומי ביחס לפעילות המשטרה לאבטחת שיירות הסיוע", המשיך שבתאי, "בעת נסיעה של השר לאזור שדרות, הבחין השר ככל הנראה בכוחות משטרה המאבטחים את השיירות. השר ניגש לשוטרים ולקצינים בשטח והבהיר להם את התנגדותו לפעילות זו".

עוד כתב המפכ"ל: "בהערכת המצב השבועית שהתקיימה בתאריך 23.05.24 מחה בפניי השר לביטחון לאומי על השקעת כוחות המשטרה הרבים בפעילות ליווי השיירות, שכזכור נעשית על פי החלטה של הקבינט והנחיות מפורשות של רוה"מ. הבהרתי לשר כי המשטרה מבצעת ותמשיך לבצע את תפקידה גם בסוגיה זו".