משוטט בשכונה, פורץ לדירה - ונמלט אחרי שעה: תיעוד החשוד באונס בגדרה

תושבי השכונה השקטה במועצה התעוררו התעוררו לבוקר מצמרר, אחרי האירוע המזעזע שהתרחש כשאלמוני אנס תוך איומים אישה מול ילדיה. בצילומי אבטחה בלעדיים נראה החשוד כשהוא מתהלך בסמוך לבניין, נכנס אליו - ויוצא לאחר כשעה

זמן צפייה: 07:02

תושבי השכונה השקטה בגדרה התעוררו הבוקר (שישי) לבוקר מצמרר לאחר האירוע המזעזע שהתרחש בלילה כשאלמוני פרץ לדירה, אנס אישה לעיני ילדיה הקטנים ובאיומי סכין איים לרצוח את ילדיה אם תפצה פה. בצילומי מצלמות האבטחה שפורסמו הערב ב"שישי" עם אילה חסון, נראה החשוד כשהוא משוטט בשכונה, נכנס אל הבניין, פורץ אל הדירה - ונמלט ממנה לאחר כשעה.

במשטרה מעריכים מהעדויות כי מדובר אולי בפועל פלסטיני לא חוקי שעובד באזור בבניין ועל כן מכיר את השכונה, וטוענים כי יש להם קצה חוט בדוגמת שרידי דנ"א מהזירה שיובילו אותם במהירות אל החשוד. עוד מעריכים כי ייתכן שעקב אחר הקורבן, וידע שבדירה נמצאת האישה לבדה עם שלושת ילדיה הקטנים.

החשוד באונס בגדרה מתועד במצלמות האבטחה
החשוד באונס בגדרה מתועד במצלמות האבטחה

היום אחר הצהריים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הגיע למתחם ההפגנה מול ביתו של ראש המועצה יואל גמליאל, שם שוחח עם תושבי המקום. השר הגיע יחד עם ראש המועצה גמליאל שהתקבל בקריאות "בוז" ונתקל בטענות תושבים לאוזלת יד של המשטרה ולתחושות חוסר ביטחון. במקביל, נשמעו קריאות התושבים שהופנו לעבר השניים: "רוצים ביטחון".

"הגעתי לשמוע את התושבים. הם צודקים, הם רוצים ביטחון. אני בסך הכל חודש בתפקיד", אמר השר בן גביר. "התחלנו לעשות צעדים ואני מקווה שנצליח בחודשים הקרובים להקים משמר לאומי, לחזק את תחנות המשטרה ולהקים תחנות משטרה נוספות. להוסיף תקנים למשטרה - על זה אני נלחם".

Whatsapp Image 2023 02 03 At 1
הפגנת תושבים מול בית ראש המועצה יואל גמליאל

עוד הוסיף השר: "האירוע נמצא בחקירה, המשטרה חוקרת את הדברים. יש לנו שוטרים נפלאים שעושים עבודה קשה. מצד שני, חסר להם תקציבים, תקנים, אנשים. התפקיד שלי, זה לספק ולעשות את זה". בהתייחסו לאונס הנורא, בן גביר אמר כי הוא מקווה שאותו "בן עוולה" יימצא מהר. "באתי לדבר על תחושת הביטחון, אנשים כאן, ולא רק כאן, מרגישים לא בטוחים והם צודקים. צריך לעשות שינוי מאוד רציני. על זה אני עובד, על זה אני נלחם, כדי שיהיה משמר לאומי, כדי שיהיה כוח, כדי שיהיו עוד תקנים", הדגיש.

"אני לא רוצה פלסטר, אני לא רוצה לתגבר כוחות. הגעתי לכאן בשבילכם. אנחנו מחלקים נשקים ונתתי הוראה לשחרר את כלי הנשק. באתי לכאן להבטיח שאני אלחם ואני אעשה הכל בשבילכם, אני נלחם על הקמת משמר לאומי, אני רוצה להוסיף אלפי תקנים למשטרה ולהקים תחנות משטרה נוספות", הבהיר.

Whatsapp Image 2023 02 03 At 1
בן גביר בביתו של ראש מועצת גדרה גמליאל | צילום: רחל קמפלר אוחיון