שלושה אזרחים חשודים ברצח מחבל נוח'בה ב-7 באוקטובר

שלושת האזרחים נעצרו בחשד לעבירות אמל"ח והריגת מחבל במסגרת הלחימה בדרום ב-7 באוקטובר, אך עד עתה פרטי המקרה הוסתרו מהציבור. בהמשך בית המשפט שחרר שניים מהחשודים. המשטרה: "שלושת החשודים הינם אזרחים ולא היו חלק מכוח ביטחוני במהלך האירועים"

זמן צפייה: 02:00

לאחר חרושת השמועות בימים האחרונים, הערב (חמישי) הותר לפרסם כי המשטרה עצרה שלושה אזרחים בחשד כי רצחו מחבל נוח'בה במהלך הקרבות הקשים בדרום ב-7 באוקטובר. עם זאת, למרות בקשת המעצר, בית משפט הורה לשחרר שניים מהחשודים בשל מחסור בראיות.

אחד העצורים כבר נעצר בעבר בחשד להתחזות וגניבת נשק. בימים האחרונים הגיע מידע ללהב 433, לפיו בנוסף לחשוד המרכזי ישנם עוד שני מעורבים בגניבת נשקים. במסגרת חקירתם השניים סיפרו כי לחמו יחד עם החשוד המרכזי במהלך שבת השחורה, לצד חיילי צה"ל שלדבריהם הרגו מחבלים - גם כשלא נשקפה סכנה מפניהם. לדברי השניים, גם הם פעלו באותו האופן. בנוסף, במהלך המעצר והחיפוש נתפס אצל אחד מהחשודים אקדח אשר הוחזק שלא כחוק.

עוטף עזה חרבות ברזל חיילים
כפר עזה, כ-3 שבועות אחרי השבת השחורה | צילום: גילי יערי, פלאש 90

ממשטרת ישראל נמסר: "בהמשך לצמצום צו איסור הפרסום ניתן לפרסם כי במשטרת ישראל נחקרת פרשה במסגרתה נעצרו שלושה אזרחים, אשר על פי החשד היו מעורבים בעבירות של גניבת אמל"ח ובגרימת מוות של פלסטיני במסגרת אירועי חרבות ברזל. בין שלושת העצורים עצור עד תום ההליכים בגין עבירת אמל"ח, ושניים שוחררו היום על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים. נדגיש כי שלושת החשודים הינם אזרחים ולא היו חלק מכוח ביטחוני במהלך האירועים. בית המשפט הטיל צו איסור פרסום (עד להודעה אחרת) על פרטי החשודים. החקירה מלווה על ידי פרקליטות".

מפורום "אימהות הלוחמים" נמסר בתגובה למעצר האזרחים: "מישהו כאן התבלבל, לעצור אנשים שחיסלו מחבלים שרצחו ושרפו את האחים והאחיות שלנו? חשבנו שאחרי השבעה באוקטובר הקונספציה כבר לא תהיה כאן, אנחנו שולחות את הילדים שלנו להלחם כדי שיחסלו כמה שיותר מחבלים לא כדי שייעצרו כי חיסלו מחבלים".